Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nixexone
Hej! Jag har en Volvo V70 99:a med motor B5254S 165hk tänkte om någon kanske var kunnig och visste lite om felkoder P0505/P1081.

Den första koden gör iallafall att motorlampan börjar lysa och det börjar bli väldigt irriterande och åka typ 2 dagar sen släcka den.
Den andra verkar inte göra så att motorlampan lyser iallafall.

Så snälla om någon vet nåt om dom eller kanske har själva råkat ut för dom och löst problemet kunde ge mig några svar.
Senast redigerad av 1 nixexone, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, du kan ju inte ha spenderat många sekunder på google inte... Första resultatet på resp. kod säger Idle Air Controller, dvs något är knas med tomgångsstyrningen, den andra säger att något bråkar med immon.

Bättre svar än så får du inte, jag orkar iaf inte gissa mig fram till vilken bilmodell du har.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
nixexone skrev:Hej! Tänkte om någon kanske var kunnig och visste lite om felkoder P0505/P1081.

Den första koden gör iallafall att motorlampan börjar lysa och det börjar bli väldigt irriterande och åka typ 2 dagar sen släcka den.
Den andra verkar inte göra så att motorlampan lyser iallafall.

Jag har försökt att hitta något vettigt svar från Google men inte lyckas något bra alls.

Så snälla om någon vet nåt om dom eller kanske har själva råkat ut för dom och löst problemet kunde ge mig några svar.
Skriv vad du har för bil samt motor och årsmodell så ska du se att du kanske får mer svar.

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]