Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Davajn
Nej inte det. Du måste fortsatt ha kvar problemet/problemen efter att dom fått fått möjlighet att reparera det. Kvarstår det och dom ej klarar av att åtgärda problemen så kan du begära återköp.

Men man ska nog inte ta ut något förhastat. Hade många problem på min bil men det verkar som dom är borta med vinden.

Detta är mina problem.
* Problem med att media enhet kraschar och startar om systemet. Mediaenheten är bytt.
* Navigation av och till flippar ut och visar fel.
* Dragkroken har flippat ut och vägrar låsa upp sig. Fått bytt dragkrok och styrboxen för det.
* Adaptiva farthållaren har flertalet gånger stängt av sig p.g.a blockering i vindrutan. Dock har vindrutan varit helt ren och inget som blockerar. Har fått bytt radarenheten.
* Ratt bytt p.g.a blämma under lädret.
* SRS Airbag failure en gång och var tvungen å lämna in för uppdatering.
* Falsklarmat en hel del. Tror detta har blivit fixat.
av JimmyK
TKMS skrev:Är det någon som blivit erbjuden en ny bil pga alla problem med sin xc90?
Min xc90 som jag hämtade ut den 1/6-15 är sedan en månad tillbaka utbytt till en ny xc90 pga problemen som jag haft med den.
av Davajn
JimmyK skrev:
TKMS skrev:Är det någon som blivit erbjuden en ny bil pga alla problem med sin xc90?
Min xc90 som jag hämtade ut den 1/6-15 är sedan en månad tillbaka utbytt till en ny xc90 pga problemen som jag haft med den.
Det skulle vara väldigt intressant och höra din upplevelse med den förra bilen, vad som hände och problemen. Samt hur volvo gick tillväga när det blev bilbyte. Ställde dom sig bakom bytet eller stretade dom emot?
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]