- lör 07 maj 2016, 21:41
Sista biten med tändningen vet jag om. Exempelvis visar den där amerikanen att man ska vrida på och av tändningen ca 3ggr och låta trycka bildas. I samband med tredje gången ska man efter några sekunder starta och sedan kolla så att det inte läcker från anslutningarna. Stort tack för hjälpen!
Lucif3r skrev:Ok då hänger jag med, rätt så simpelt faktiskt. Hur mycket bränsle brukar det spruta ut om man precis har kört och ska börja ganska omgående?hno12 skrev:Jo det ser ju busenkelt ut men problemet är ju att man måste lätta på trycket från motorrummet och nere vid bränslefiltret. Rätt eller fel?
Det är inget problem. Du tar bara en hög papper eller nått och trycker in ventilen på fuelrailen, då sprutar det ut lite soppa - eller ingenting alls om bilen stått ett tag. That's it.
Sen har du en burk eller någon typ av behållare, typ glassburk, med dig till filtret, och fångar upp den skvätt bensin som kommer när du lossar slangarna från filtret. Sen lägger du förslagsvis det gamla filtret i behållaren, då det är fullt i bensin som du kanske inte vill ha på golvet/marken.
Sen monterar du bara nya filtret, och avslutar med att vrida på och av tändningen sisådär 5-6 gånger(dra på tills bensinpumpen slutar surra, stäng av, upprepa). Sen är det bra med det.
Sista biten med tändningen vet jag om. Exempelvis visar den där amerikanen att man ska vrida på och av tändningen ca 3ggr och låta trycka bildas. I samband med tredje gången ska man efter några sekunder starta och sedan kolla så att det inte läcker från anslutningarna. Stort tack för hjälpen!