Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
V70BiFuel03 skrev:Det här har diskuterats förut & Varris inlägg stämmer.
Tror att detta kanske mest är ett storstads "fenomen" & kanske känns främmande för de som bor på "landet" där det förhopnningsvis inte kryllar av uvecklinsstörda individer som inte har förstått begreppet "mitt & ditt"....

Vid en eventuell annons så skulle jag ALDRIG låta nummerplåten vara synlig & vid postning av bild på jagrullar.se skulle jag inte heller låta skylten vara synlig, inte för att jag misstror jagrullar.se medlemmar :wink: men det är ett öppet forum & kan läsas/ses av vem som helst.

Om en bilhandlare inte vill visa bild i annons kan väl tyckas misstänkt....men vad det gäller många privatpersoner så har de flesta INTE tillgång till garage......& då är ju fritt fram för kriminella kalle.
Vill man så kan man iallfall få redapå vart tex du bor, Så svårt är det inte .
Har man sin bill ute på anons så tycker ja nog att regskylten ska va synlig.
I mitt tycke så låter det mer seriöst iallfall.
Men alla är ju inte som mig så klart :o
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
VolvoB20 skrev:Öhhhhhhhhhhhhh

Vem tror att en V70 är så himla originell bil i Sverige att tjuvar skulle sitta dagarna i ända för att försöka surfa fram ett regnummer på blocket :?: :?: :?: på en Volvokombi.

Det är ju bara att gå ut på gatan, det står flera stycket V70 på varje gata i Sverige.....

Jag sorterar alltid bort bort alla anonser med överäckta skytar när jag letar bil att köpa för oftast är det något skit med bilen när man väl får nummret. Har blitt så trött på skruvad bilar med övetäckta skyltar i annonser.

Nä, min V70n är ingen originell bil men synnerligen värdefull för mig & jag vill försöka undvika onödig skadegörelse av samma j-a anledning som jag inte parkerar jämte en rostig gammal ford. Nu oroar jag mig inte nämnvärt för just stöld av bilen men inbrott kostar flis i allafall.

Ja ja....alla gör som de vill & blir saliga på sitt.
Användarvisningsbild
av Loner
Flyttar

/L
Användarvisningsbild
av VolvoB20
V70BiFuel03 skrev:
VolvoB20 skrev:Öhhhhhhhhhhhhh

Vem tror att en V70 är så himla originell bil i Sverige att tjuvar skulle sitta dagarna i ända för att försöka surfa fram ett regnummer på blocket :?: :?: :?: på en Volvokombi.

Det är ju bara att gå ut på gatan, det står flera stycket V70 på varje gata i Sverige.....

Jag sorterar alltid bort bort alla anonser med överäckta skytar när jag letar bil att köpa för oftast är det något skit med bilen när man väl får nummret. Har blitt så trött på skruvad bilar med övetäckta skyltar i annonser.

Nä, min V70n är ingen originell bil men synnerligen värdefull för mig & jag vill försöka undvika onödig skadegörelse av samma j-a anledning som jag inte parkerar jämte en rostig gammal ford. Nu oroar jag mig inte nämnvärt för just stöld av bilen men inbrott kostar flis i allafall.

Ja ja....alla gör som de vill & blir saliga på sitt.
Men varför skulle det bli extra skadegörelse på bilen när man annonserar ut den med bild där man ser regnummret?????

Inte sitter vandaler och surfar på blocket för att hitta vilka bilar de ska "trasha" nästa lördag när de går hem fulla från krogen.

Eller hur kan de se på blocket att de ska göra inbrott i din bil?

Om du tex har feta fälgar och bilen till salu så ringer de väl bara och frågar om de kan komma och titta så vet de var bilen finns.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
He he, det här kan ju tjatas till leda....

Den primära anledningen till att inte lägga ut bild på regplåten vid annons är om du har en ljud/multimedia anläggning som du vill behålla. Iom att många specar exakt vad de har i annonsen (en del ringer på annonserna för att få info i detalj på vad bilen har om inte så uppges) så är det en direkt inbjudan till att få inbrott. De idioter (naiva sådana) som cruisar ner för avenyn med dunder ljud i bilen för att stila kan vänta på att få inbrott som ett brev på posten (just därför att reg nr kommer att kollas med bilregistret för att få adressen av klåfingriga "medmänniskor").

Mitt sista inlägg i denna tråden :wink: Var & en ska naturligtvis göra som de vill....så visa gärna plåten ! :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
När det gäller sannolikheten att få inbrott så spelar nog ens eget beteende större roll än ett regnr. på ett foto.
Mer bling bling....större chans till fel uppmärksamhet.
enligt mig alltså......
Diskreta prylar är min melodi...håller nästan med wallenberg..att verkamen icke synas. :twisted: Volvo håller mycket hög klass på sin utrustning så det är förmodligen färre som byter ut den mot annat än vad det är BMW med ditplockade M paket....
säger som wallenberg...att verka men icke synas 8)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
V70BiFuel03 skrev:He he, det här kan ju tjatas till leda....

Den primära anledningen till att inte lägga ut bild på regplåten vid annons är om du har en ljud/multimedia anläggning som du vill behålla. Iom att många specar exakt vad de har i annonsen (en del ringer på annonserna för att få info i detalj på vad bilen har om inte så uppges) så är det en direkt inbjudan till att få inbrott. De idioter (naiva sådana) som cruisar ner för avenyn med dunder ljud i bilen för att stila kan vänta på att få inbrott som ett brev på posten (just därför att reg nr kommer att kollas med bilregistret för att få adressen av klåfingriga "medmänniskor").

Mitt sista inlägg i denna tråden :wink: Var & en ska naturligtvis göra som de vill....så visa gärna plåten ! :D
Men vad hjälper det då att dölja regnummret? Är ju bara att ringa upp och säga att man vill komma och titta som spekulant så får man veta var bilen finns????

Eller har du skyddad identitet och visar bara upp bilen anonymt för spekulanten på allmän plats nattetid i hamnen :lol:
Användarvisningsbild
av vetten
Tycker att om man lägger upp en annons på Blocket eller liknande sidor så är det väl självklart att det ska vara bild på bilen om regnummer syns på bilden eller står i texten så är det ett plus eftersom säljren då låter mej som ev. köpare kolla upp bilen innan, det där snacket om bovar och banditer som kollar regnr. köper jag inte. Däremot så tycker jag att det är reko av säljaren att visa vad han säljer :lol:

vetten

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]

Hej Har du löst problemet? Mvh Peter