Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo det är ju inte omöjligt, när jag tänker efter så hörde jag ett glapp/"klunk" när jag slet i mina framhjul förra året, bad då bes att kolla lite extra noga där, men det fanns inget fel...

I år glömde jag pinsamt nog att rycka och slita i hjulen när sommarsulorna monterades(skyller på strulet med bakbromsarna..).
Aja, det visar sig den sista maj för min del.. Jag "borde" få nedslag på nånting i år, då den rullat igenom 2 år i rad med blanka papper :roll:
Då är det dags för dig nu, Lucifer!
Jag tycker besiktningen är kul, brukar få trevliga gubbar som tar tid på sig. Brukar också få en del "bra att veta", som tacksamt tas emot.
Idag tyckte jag att jag hörde nåt skrammel bakifrån också, och stack ut huvudet genom fönstret på grusvägen hemåt. Det skulle jag inte gjort, det var ett jävla liv utanför bilen, nu får jag ju skämmas i grannskapet. Dags att sätta upp bilen på fyra pallbockar i ett par veckor nu tror jag..
Jag kände ett ganska tydligt "styrledsglapp" höger fram vad jag trodde men det visade sig vara spindelled. Det kan vara riktigt knivigt att känna skillnad på dom om dom bara är halvdåliga. Men då glappade det dessutom en del om man ruckade hjulet framåt/bakåt i färdriktning.
Sen kan som sagt inre styrleden oxå va lite knivig enda sättet är att lossa yttre leden från spindeln och rycka och ha sig på staget.
Sista utlåtandet kommer såklart av bilprovningen hydrauliska krängare. Dom är skoningslösa
Jag har gjort precis så, lossat yttre leder och dragit och ryckt utan att hitta något. Med allt monterat har jag pressat ihop yttre styrleder med rörtång, utan resultat.
Jag lovar att återkomma när felet hittas!

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]