Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danne63
Under min leverans stod det order lagd sen byggd i Gent och efter det På väg till Bilia, står så fortfarande fast bilen kommit dit för en vecka sedan.Så man får nog inte räkna med något mer./Glad påsk
av malihamo
Ringde just en säljare i Västerås då min slutat, datumet då den är klar är ändrat från den 6 maj till den 2 maj så förhoppningsvis finns den på plats i Västerås vecka 19 för leverans :)
sen blir det att lämna in den på DITEC för lackförsegling och sedan boka underredsbehandling... :)
Användarvisningsbild
av Steelis
malihamo skrev:Ringde just en säljare i Västerås då min slutat, datumet då den är klar är ändrat från den 6 maj till den 2 maj så förhoppningsvis finns den på plats i Västerås vecka 19 för leverans :)
sen blir det att lämna in den på DITEC för lackförsegling och sedan boka underredsbehandling... :)

Gäller garantierna då?
av malihamo
Steelis skrev:
malihamo skrev:Ringde just en säljare i Västerås då min slutat, datumet då den är klar är ändrat från den 6 maj till den 2 maj så förhoppningsvis finns den på plats i Västerås vecka 19 för leverans :)

Gäller garantierna då?
Varför skulle dom inte gälla? jag har inte köpt bilen än eller skrivit på några papper...
Användarvisningsbild
av Steelis
malihamo skrev:
Steelis skrev:

Gäller garantierna då?
Varför skulle dom inte gälla? jag har inte köpt bilen än eller skrivit på några papper...

Har för mig jag läst någonstans att inte rostskyddgarantin gäller då? Men kan ha fel :oops:
av malihamo
Statusen ändrades igår till 3/4 på väg till bilia, levdatum flyttat till vecka 21.
Hur lång tid har det tagit för er från att bilen är påväg till eran säljare?
Användarvisningsbild
av Steelis
malihamo skrev:Statusen ändrades igår till 3/4 på väg till bilia, levdatum flyttat till vecka 21.
Hur lång tid har det tagit för er från att bilen är påväg till eran säljare?
Min står på väg till återförsäljare steg 3/4 sen 1 vecka tillbaka och står prel lev vecka 21 men den har redan kommit, så jag får hämta min på torsdag ;-)
Tydligen så är det problem med volvouppdateringen, inget som stämmer sa min försäljare...

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]