Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Upptäckte förra veckan att min v70 -12 saknade sitt blåa emblem i grillen.
Svor tyst för mig själv och försökte intala mig själv att det var snyggt med silver i fronten.

Läste lite här och det stod allt möjligt att hela grillen måste ner, specialverktyg, 600kr, 300kr och 20kr.
Pratade sedan med min PT på volvo och då säger han att de byter bara klistermärket, det tar 15 minuter och
går på goodwill året ut (2016).

15 min senare rullade jag ut med ett nytt fint blått märke.

Så saknar ni ert emblem så ta kontakt med er PT så får ni ett nytt gratis.
Var se glad att jag stoppade första bästa volvo utan emblem på parkeringen och tipsade om detta. :P
Må så vara att det är många som känner till det, men det verkar ändå som det flesta inte gör det.
Ser dagligen flera volvo utan sitt emblem och om folk vet om att det är gratis, tar 15 minuter att fixa och
man behöver inte ens lämna in bilen (om man har en vettigt personlig tekniker) utan det räcker att boka en tid
och sedan kan man ta en fika under tiden, så tror jag fler hade åtgärdat detta på direkten så som jag gjorde.

@mattish Bara att fixa, gratis! =)
StefanN skrev:Många som inte bryr sig om sin bil som åker utan, det är bara ett fordon för dom.
Jag tror att de som betraktar sitt fordon som en familjemedlem är ganska lätträknade. Bild
Småprylar som ser illa ut typ avrivet emblem är troligen ett irritationsmoment för de flesta. Gemene man tar inte strid för dylika prylar dock. Tycker egentligen att de kunde ha sommarjobbare som går runt på parkeringar och fixar.

// Assar

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]