Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Steffe3 skrev:Har ingen taklucka själv, så just den kan jag inte svara för. Har för mig att jag har hört det dock.
stänga vet jag att det går men inte öppna? iaf inte på -15
Användarvisningsbild
av apersson850
Är väl enklast att prova för den som har lucka? Fönstren öppnas i alla fall vid ett tryck på upplåsningsknappen i fyra sekunder. Två sekunder på låsknappen krävs för att stänga igen.
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Brukar också glömma stänga den så man vågar ju knappt använda den längre. 2ggr över natten men som tur är inget regn dom gångerna.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vid första olyckan då lär man sig. Jag har än så länge bara glömt den någon gång vid affären :wink:
Samma som förr när man alltid körde med perkeringsljus och dimljus och glömde dom på.
Användarvisningsbild
av sthlm
Nu satt jag i veckan och snackade lite bilar med en grabb som sa att hans V70 stänger takluckan vid låsning med knappen på handtaget.
Så då är frågan om det finns en programvara för detta eller om det är en CAN-bus pryl påkopplad?
Han var inte första ägaren så då kan ju vad som helst vara gjort med bilen.
Skippar att använda takluckan numera och det är ju lite synd.
Användarvisningsbild
av Perra83
sthlm skrev:Nu satt jag i veckan och snackade lite bilar med en grabb som sa att hans V70 stänger takluckan vid låsning med knappen på handtaget.
Så då är frågan om det finns en programvara för detta eller om det är en CAN-bus pryl påkopplad?
Han var inte första ägaren så då kan ju vad som helst vara gjort med bilen.
Skippar att använda takluckan numera och det är ju lite synd.
Glömmer du att ställa in kaffekoppen i diskmaskinen oxå och bommar du att spola i toan? Seriöst, det är EN knapptryckning så åker luckan igen el långtryck på låsknappen på fjärren när du går ifrån bilen.
av janko
På min förra V70 My09 och min nuvarande V70 My12 så kan jag stänga takluckan om den är öppen med ett långt tryck på fjärrens låsknapp. Jag har inte mätt tiden, men det är en fem sekunder eller liknande jag får hålla låsknappen intryckt.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
janko skrev:På min förra V70 My09 och min nuvarande V70 My12 så kan jag stänga takluckan om den är öppen med ett långt tryck på fjärrens låsknapp. Jag har inte mätt tiden, men det är en fem sekunder eller liknande jag får hålla låsknappen intryckt.
Yes precis på samma sätt som man stänger /öppnar fönstrena,
Håll inne öppet knappen några sekunder på fjärr så öppnar alla fönster / lucka .

Håll inne stäng knappen så stänger alla fönster plus lucka :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]