Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
tmpolice skrev:Det var då själva fan med all utrustning som finns som tillval. Ingår laminerat i något paket typ summum eller fordonspaket?
Laminerade rutor var tillval, ingick inte i Summum.
av tmpolice
Börjat kolla på en bil som är på ingång till en firma. En xc70 t6 med 9000 mil på mätaren och en ägare. Fick följande spec skickad till mig på den.

Årsmodell: 2012

Summumpaket
12v uttag
USB/IPOD funktion
Automat-låda
Mikrofon
Advanced front lightning
Org larmsystem
Armstöd
Barnstols fästen
Multifunktions ratt
Bluetooth handsfree och ljuduppspelning
City safety mode 1+2
Elektronisk klimatkontroll
T6 Emblem
Farthållare+färddator
Avstängnings bar airbag
Mörktonade rutor bak från fabrik
Summum paket
Drive away release
AWD+XC70 emblem
High performance fläktsystem
Front crash sensor system, upfront sensor
70L tankvolym
Tank med sensor system
El ställbara nackstöd bak
Stolvärme fram+bak
Hilldescent controllIntelligent driver information system
Immobiliser
Infotainment theft protection
Interior movement sensor
Less lane keeping aid
Minnesfunktion för stolar
Panik larm
Parkerings asisstent fram+bak
Största high performance ljudpaketet
Regnsensor
Auto avbländbara speglar
AWD fyrhjulsdrift
Röststyrning
Stora RTI navigation
17'' Org fälgar
El-baklucka
Motor och kupévärmare.
m.m.

Vinterdäck dubbade.

Är utrustningen bra eller dålig? Priset ligger strax över 200. Såg mycket fin ut.
Är inget 4c på den.
Rädd att jag ska missa någon bra utrustning?
av tmpolice
Börjat kolla på en bil som är på ingång till en firma. En xc70 t6 med 9000 mil på mätaren och en ägare. Fick följande spec skickad till mig på den.

Årsmodell: 2012

Summumpaket
12v uttag
USB/IPOD funktion
Automat-låda
Mikrofon
Advanced front lightning
Org larmsystem
Armstöd
Barnstols fästen
Multifunktions ratt
Bluetooth handsfree och ljuduppspelning
City safety mode 1+2
Elektronisk klimatkontroll
T6 Emblem
Farthållare+färddator
Avstängnings bar airbag
Mörktonade rutor bak från fabrik
Summum paket
Drive away release
AWD+XC70 emblem
High performance fläktsystem
Front crash sensor system, upfront sensor
70L tankvolym
Tank med sensor system
El ställbara nackstöd bak
Stolvärme fram+bak
Hilldescent controllIntelligent driver information system
Immobiliser
Infotainment theft protection
Interior movement sensor
Less lane keeping aid
Minnesfunktion för stolar
Panik larm
Parkerings asisstent fram+bak
Största high performance ljudpaketet
Regnsensor
Auto avbländbara speglar
AWD fyrhjulsdrift
Röststyrning
Stora RTI navigation
17'' Org fälgar
El-baklucka
Motor och kupévärmare.
m.m.

Vinterdäck dubbade.

Är utrustningen bra eller dålig? Priset ligger strax över 200. Såg mycket fin ut.
Är inget 4c på den.
Rädd att jag ska missa någon bra utrustning?
Användarvisningsbild
av StefanN
Verkar varken ha laminerat eller bränslevärmare? Två saker jag inte skulle vilja vara utan i alla fall.
Sen är ju minst hälften av listan rena standardgrejer som tex Summumpaket, AWD. Sen vet jag inte varför man listar T6 emblem, AWD emblem, automatlåda och armstöd tex.
Men en fin bil verkar det ändå vara, kanske värd att vänta på?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Största high performance ljudpaketet med :roll: :lol: ni får ursäkta mig men det är lite pinsamt när någon handlare försöker framhäva en T6 basbil som en riktig megasuperduperfullutrustad värsting.

Enda tillvalen på den verkar vara navi och elbaklucka om man ser listan.
av tmpolice
Nä, bränslevärmare verkar saknas. Däremot så skriver säljaren med mera och verkar inte ha koll på all utrustning. Kanske ska dubbelkolla med Volvo för det finns väl ingen sida online där man se utrustningsnivån antar jag.

Hade gärna haft laminerat men kan leva utan det om jag måste.
av andersuw
tmpolice skrev:Kanske ska dubbelkolla med Volvo för det finns väl ingen sida online där man se utrustningsnivån antar jag.
Jodå. Om du plockar fram chassinumret på bilen via fordonsregistret och sedan matar in det på den sajt jag länkar till nedan så får du en synnerligen komplett spec. på hur bilen såg ut från fabrik. Det trillar ut 20 sidor eller så. :D

https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do

Som du ser kostar det en slant att använda tjänsten (ca 125 kr för ett 24-timmars abonnemang). Men det kan det ju ibland vara värt. Observera också att detta med att få en komplett spec på bilen via chassinumret bara funkar på relativt nya bilar. Exakt var gränsen går vet jag inte men MY -12 skall inte vara några problem om jag minns rätt.
av andersuw
StefanN skrev:Laminerat går ju rent teoretiskt sett att eftermontera om man jättegärna vill.
När skulle bilen komma in?
Går väl att eftermontera bränslevärmare också. Problemet i båda fallen är väl att det blir dyrt, avsevärt dyrare än om man valt det som tillval från fabrik.
av Schmoyoho
Det är en T6:a från 2012 (nya motorn, nya lådan, nya inredningen) och det är summum-utrustning på den. Vad mer behöver man egentligen än xenonljus och T6-drivlinan? Allt utöver det tycker jag är lyx.

Bränslevärmare är fint men bilen har ju motor-/kupévärmaruttag, stolsvärme bak, blåtand (sensus) osv. Har inte hört på något HP-system så att jag kan uttala mig om det är något man missar (alltså om HP ligger så pass långt efter PS, åsikterna här verkar ju gå isär). Håller med om att det är lite mysko att man listar emblem och grejer dock men men... verkar ju vara en fin bil i övrigt.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 149

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60