Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Godkväll.en liten fråga bara!har en v70 d4 -13,fick upp ett meddelande i displayen "auto start service".kan det ha något med batteriet?batterilampan har lyst 2 ggr senaste veckan.vet att det finns mkt duktigt folk här på forumet som kanske kan hjälpa mig :)
Cox skrev:Kan ju vara en trolig orsak, ladda batt så ska du se att medd försvinner i bästa fall
Om "batterilampan" (jag gissar att det i själva verket handlar om "laddlampan") tänds hjälper det väl bara kortsiktigt att ladda batteriet. Tänd lampa betyder väl att bilen inte laddar som den skall och då lär man ju se till att få det åtgärdat för att få bukt med problemet lite mer långsiktigt.
Tolkar det hela som varningslampa för just det extra startbatteriet. Men är det lampan för just laddningen är det bara att byta ut ev generator för att den skall slockna, då hjälper det naturligtvis inte med att ladda batteri

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Cox skrev:Tolkar det hela som varningslampa för just det extra startbatteriet. Men är det lampan för just laddningen är det bara att byta ut ev generator för att den skall slockna, då hjälper det naturligtvis inte med att ladda batteri
Tror inte det finns någon särskild varningslampa för det extra batteriet (som ju inte är ett startbatteri utan avsett för att hålla spänningen uppe för andra förbrukare medan startbatteriet autostartar motorn). Men varningslampan för laddningen visar ju en bild på ett batteri så man kan ju kalla den "batterilampan" om man vill. ;-)
Du bör nog se till att läsa felkoder och få dem uttydda för att få ett grepp om vad felet är och vad du bör göra åt det.

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]