Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vilket jäkla detektivarbete reservdelskillen på Volvo och jag har haft i dag för att utröna vilket filter och vilka packningar det ska vara på min automatlåda! :?
Först fick jag kravla ig in undet bilen och lokalisera typskylten på lådan, den var givetvis inte läslig utan fick rengöras med WD40 innan den gick att tyda. Sedan fanns
givetvis inte min låda i dataregistret utan reservdelskillen fick börja slå i gamla papperskataloger. När vi väl kom fram till vilket filter och vilka packningar det var så
hade dom givetvis utgått! :( Kollade med Soft Bildelar då dom också säljer lite grejer till AW lådorna, men även där hade grejerna utgått.

Efter mycket letande på nätet hittade jag till slut delarna i USA, 650kr för ett filter och två små packningar! :o Men vad fan gör man... :roll:
Annars brukar det vara så här när man ska läsa skyltaran "Lyckades hitta skylten givetvis var den så dretig så att det inte gick att läsa så jag skulle göra ren den men då flög den i tusen småbitar istället suck" :P

Han var så hjälpsam på Volvo så att han till och med kollade i böcker :shock: inte chans att dom gör det här.

650kr :shock: ja det är dyrt ibland att åka gammal bil.
Var under bilen för att inspektera hur mina Bilsteindämpare mår. Hittade en liten fläck rost i bottenplattan, precis vid ena värmeskölden till avgassystemet. Blev stort
som en enkrona när jag fått allt rent, ingen djup rost heller, det var inte ens rostporer i ytan. Stålborstade rent och behandlade med Dinitrol ML som nu får dra in några
timmar innan underredsmassa sprutas på. Hittade även en trasig gummiupphängning till avgassystemet, hade en sådan på hyllan så det var snabbt bytt. :)
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 291
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]