Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
Hej!

Hur monterar man vindavvisarna på en Volvo 240? Det är endast för framdörrarna som jag har vindavvisare och det är Volvo Orginal. De är ganska gamla men oanvända. Verkar vara dubbelhäftande tejp på dem. Är det meningen att man ska sätta vindavvisarna på utsidan av dörren?

Tack för svar!
Senast redigerad av 1 FyoDisco, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
White skrev:Jepp! Du klistrar dom utvändigt på rutbågen.
Okej, tack! Då var det som jag misstänkte. Trodde först att de skulle sättas på insidan av någon list på något sätt men insåg snabbt att det skulle gå. På förpackningen var det några bilder, som dock var väldigt otydliga, men jag tyckte att det såg ut som om vindavvisarna satt på utsidan. Ville bara vara på säkra sidan först innan jag gjorde något dumt. :)
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Tack för bilden! Förstår precis hur de ska sitta nu.
Användarvisningsbild
av Frrla
White skrev:Är dom från VParts?
Jag minns faktiskt inte vart jag köpte dom. Vart ett par till denna och ett till gle:n. Beställde dessa i höstags och har legat tills nu.

Brukar beställa från V-parts, Skruvat, Bildelaronline24 och cvi för det mesta. Men jag skulle tro att de är därifrån, eftersom jag köpte baklysen ungefär samtidigt.
Användarvisningsbild
av maccus
Hej

Du ska montera vindavvisarna i samma spår som framdörrens ruta löper i.......kolla på Youtube klippet så ser du exakt hur man ska göra

][/youtube]
Användarvisningsbild
av White
maccus skrev:Hej

Du ska montera vindavvisarna i samma spår som framdörrens ruta löper i.......kolla på Youtube klippet så ser du exakt hur man ska göra

][/youtube]
Beror ju helt på vilken modell på vindavvisare man har. Dom med dubbelhäftande tejp skall monteras utanpåliggande.

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]