Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikesh89
Nicke83 skrev:
Derank skrev:ochså ska det benas ner på molekylnivå igen, konstatera att killen inte vill använda baktorkaren för att han tycker att det är vansinnigt och låt han tycka det. Skåpbilar har du ju ingen bakruta i och det funkar väl aldeles utmärkt att framföra en sådan och sidospeglar kommer man långt med.

Han kör knappast sämre utan att se genom bakrutan
Haha nä verkligen inte...jag kör lastbil ca 30-40 mil per dag och inte har jag någon bakruta där att titta igenom inte :lol:

Mikesh89 skrev:http://www.biltema.se/sv/bil---mc/bil-t ... 000016621/

32 mm körde jag :) smällde lite silikon invändigt också så det sluter helt tätt .
Ska måla den svart som bilen :)
Tog bort torkararmen nu ikväll, skruvade även bort motorn. Ryckte säkringen för bakrutetorkaren & spolningen bak.
Däremot passade inte den 32mm täcklocket du använde på min bil. Brickan som ska sitta på insidan är för liten. Blir att köpa en bricka av metall som är minst 32mm stor gärna uppåt 35-38mm. Sen ska jag nog köpa ett svart täcklock istället för de kromade som biltema hade. Men annars var det inga problem. Sitter en silvertejp över hålet för tillfället :D
Passade även på att koppla bort bakrute värmen när man liks hade nere inredningen.
Skönt slippa att den värmen bakrutan varje gång man vill köra spegelvärmen...helt idiotiskt att volvo satt de två på samma knapp när de tänkt på så mycket annat i bilen ?:-/

Ah My bad. Har alltid massa brickor i verkstan :p kom på nu att jag tog en större metalbricka på insidan ja !
av andersuw
Man kan förstås hävda att bakrutedefrostern är överflödig därför att sikt genom bakrutan är överflödig samt därtill hävda att defrostern drar ström som påverkar bränsleförbrukningen negativt. Att bakrutedefrostern drar ström och att detta kostar några droppar soppa håller jag med om. Men eftersom jag inte håller med om resten tvekar jag inte att använda min. ;-)
Förvisso får man tycka att varken bakrutetorkare eller värme är något att ha. Så länge det inte faller under förtal eller liknande får vi ju tycka vad vi vill i det här landet.
Men det får ju jag också göra. Jag tycker hela resonemanget om att man inte behöver se ut genom en ruta som faktiskt finns är idiotiskt. Jag kan inte se genom min heller, om jag lastat upp till taket i bilen eller har ett tillräckligt högt släp bakom bilen. Men det hindrar ju inte att jag ser genom rutan de gånger det går, vilket helt klart är de flesta när det gäller min bil.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Måste säga att jag har svårt att förstå varför man skulle vilja ta bort bakrutetorkaren :shock: . Själv skulle jag ha svårt att klara mig utan, åtminstone under höst/vinter.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Om man tycker defrostern drar soppa kan man ju köra utan kupevärme på vintern .

Skickat från mobilen.
All felskrivning skylls på auto korrigeringen.

@Lövet , Kanske i den ordningen vi får[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]