Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
250 ärliga hästar är det väl lite jobb med att krama ur. Stakarna brukar ju ogilla mer än 1bar's tryck, och med endast 1bar kommer du inte upp i några 250hk. FTT'n laddar väl 0.6 eller 0.7 orginal om jag inte minns fel, och dom har ju 'bara' 165 oärliga hästar. Snittet är väl närmare 150hk på bakhjulen på dom, dvs runt 15hk i bara drivelineförlust.

Sen om/när du väl kommer upp i 250 ärliga hästar så är det ju mer jobb som måste göras om du tänkt använda alla hästar... Första åtgärden bör vara att förstärka bakvagnsbryggan, annars kommer den vika sig tämligen omgående. Bästa är ju att bygga om till 4-link, det brukar hålla för dom mest brutala körstilarna :)
Sen har vi ju diffen också, orginaldiffen pallar inga 250hk under någon längre tid. Och om din är orginal sen bilen var ny så är den väl allt annat än toppskick, säkert skapliga glappet i den. :P

Sen måste du givetvis förstärka 3an, såvida du itne vill byta växellåda varje helg :lol: 3an är ett skämt på M90'n :roll:
av Jim168
Okej tack för infon (y) vet de med skämt haha, men det är orginal alltihopa dock kan jag få lite skrap ljud från 3ans växel ingen annan xD
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]