Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Det var verkligen ett bra fynd! :) Varför har man inte någon bra skrot nära? :(
Ibland så ska man ha tur. Kan förövrigt säga att det var inte många 940 dom hade på skroten heller där jag var tror det var 1 eller 2 stycken och dom var redan rensade rätt bra.
Kan tala om att radiokoden är funnen den stod på stereon av någon anledning tills jag såg att det även stod ett regnummer på den. Den bilen som stod på skroten hade ett regnummer med bokstaven J i början. Så det var bara plug and play på radion fungerar klockrent ska testa CD läsaren också och jag tror att jag även har ett kassettband liggandes som jag kan testa med. Föresten någon som vet vad det är för uteffekt på denna radion kan det vara 4x25w? Ser iaf att det finns möjlighet att koppla in ett slutsteg på 4x50w original.

Här stod koden, tur att jag slapp gissa mig fram till den hade tänkt att börja med 1111 och gå uppåt.
Bild

Regnummret som radion kommer ursprungligen (alltså inte den bilen som stod på skroten) ifrån någon kanske känner igen det? Regnummret tillhör en Scania lastbil nu så det är väl någon stakars S/V70 som blivit skrotad :cry: :cry:
Bild
DayDreamer skrev:Vart en dag på skroten igen och mera fynd är inhandlat :D

Det jag fick tag i var:
Original radio SC-805
Högtalare hatthylla original
Ny strömställare till färddatorn då den gamla trillar ur hela tiden.
Låskista VF
Strömställaren till rutan HF.
Allt som allt gick på 500kr :shock: :-DD :-)))))

Lite bilder på fynden :)

Allt som jag fick tag på.
Bild

Radion som är i nästan nyskick.
Bild

Högtalarna till hatthyllan, dom ligger visst i ett special fäste så det var därför mina 8" inte passade.
Bild

Låskistan, nya infovredet och strömställaren till fönseter hissen HF.
Bild
Gud vad billigt! :-)-)
Kanske själv ska ta mig en sväng till närmsta bilskrot, skulle behöva några lister till Blå insåg jag idag...:roll:
Men vilken konstig radio :-O)
Radion i Blå ser helt annorlunda ut! Men de kanske var helt olika radio:er på 854 -96 vs. S70 -99?
Ja jag blev själv väldigt förvånad. Har skroten självplock så brukar det bli billigt undra hur mycket jag skulle ha betalat för allt det där om jag hade skickat efter det från bildelsbasen säkert 3000kr om inte mer då bara radion ligger runt 800kr och uppåt.

Konstig radio :lol: hur ser din ut då? Det står på dom också vad dom heter denna radio heter SC-805 :)
Vad jag vet så fanns denna radio även till 850 men oftast är dom svarta då och så brukar det stå med guldtext ovanför cd hålet Premium Sound System.

Original radion som satt i min bil från fabrik var en SR-902 det man kunde lyssna på den var radio eller kassettband fanns ingen cd-spelare i den :lol: :P
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 252
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]