Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Nu har min gamla härk (V70 -05) börjat tjuvlarma också, har testat att koppla bort sensorn inne i bilen via knappen men det gjorde ingen skillnad. Har jag fattat rätt att backupbatteriet kan vara orsaken även fast sirenen tjuter för fullt när larmet går igång?
Är det bara att rycka säkringen (38?) till sirenen så man kan nyttja dosan till att låsa/låsa upp bilen?
Kan man via Vida tillfälligt inaktivera larmet och sen aktivera det igen utan större kostnad?
av andersuw
Ja fast falsklarm kan du få av många anledningar, t.ex. att rörelsesensorn reagerar på luftströmmar i bilen eller att någon sensor glappar lite. Min V70 -02 falsklarmade sammanlagt tre gånger under en kort period i somras. Vet fortfarande inte vad andledningen var. Men jag tror inte det var reservbatteriet för då hade problemet snart återkommit vilket det inte gjort.
Användarvisningsbild
av Allinug
Efter att ha bytt startbatteriet så får jag "Larm service erfordras", när jag använder dosan för att låsa. Jag slipper meddelade om jag låser med nyckel och låser upp med dosan. Är det någon som testat ta ur säkringen? Det skulle vara smidigt att kunna låsa med dosan under tiden man klurar på vad som är nästa steg. Det verkar vara en hel del verktyg som krävs för operationen under innerskärmen, bla en blindnitare.
av andersuw
Vet inte vad som händer om man rycker säkringen eftersom jag aldrig har haft något behov av att prova det "receptet". Men du kanske borde läsa felkoder innan du gör dig omaket att ge dig på sirenen. Det är mycket möjligt att det är den och/eller dess reservbatteri som spökar men det kan ju också vara något helt annat.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, jag misstänker faktiskt att det är problem med en dörr. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska titta efter. Det kanske skulle räcka med att justera dörren.
av andersuw
Just därför det är bra med felkodsläsning. Det ger en bättre idé om vad man skall leta efter. Om du berättar var du är kanske någon här på forumet kan ge dig hjälp med läsningen om du inte har egen utrustning för det.
Användarvisningsbild
av svergie2
Allinug skrev:Efter att ha bytt startbatteriet så får jag "Larm service erfordras", när jag använder dosan för att låsa. Jag slipper meddelade om jag låser med nyckel och låser upp med dosan. Är det någon som testat ta ur säkringen? Det skulle vara smidigt att kunna låsa med dosan under tiden man klurar på vad som är nästa steg. Det verkar vara en hel del verktyg som krävs för operationen under innerskärmen, bla en blindnitare.
Låser du med nyckel så aktiverar du ju inte larmet, så det är ju inte så konstigt att du slipper felmeddelande Bild

Skickat från min Huawei Mate 7
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]

Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]