Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buda
Har en XC70 2015 fjädringen fram på tok för mjuk slår igenom allt förr ofta, hade en XC70 08 med samma problem bytte till styvare fjädrar och bilen blev bra. Men nu säger verkstan att det inte går att bara byta fjädrarna utan man måste byta hela fjäderbenet. Börjar undra när Volvo ska lära sig att bygga bilar det är ju i alla fall 2016.

Irriterad volvoägare
av andersuw
Det är nog inte Volvo du skall klaga på utan din verkstad. Klart att det går att byta fjäder utan att byta hela fjäderbenet fram. Kolla med en annan verkstad om den du tidigare använt inte kan/vill hjälpa dig.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Buda skrev:Har en XC70 2015 fjädringen fram på tok för mjuk slår igenom allt förr ofta, hade en XC70 08 med samma problem bytte till styvare fjädrar och bilen blev bra. Men nu säger verkstan att det inte går att bara byta fjädrarna utan man måste byta hela fjäderbenet. Börjar undra när Volvo ska lära sig att bygga bilar det är ju i alla fall 2016.

Irriterad volvoägare
Nyfiken, hur får man fjädrarna att slå igenom på en XC70 fram? Har inte hänt för mig på 12 år.

70 blås över fartguppen eller?
Användarvisningsbild
av apersson850
Fjädrarna på ett fordon som ska vara någorlunda dugligt i terräng får inte vara hårda. Då står inte alla hjulen på backen ordentligt, och gör de inte det kommer man ingen vart.

@Lövet , Kanske i den ordningen vi får[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]