Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av r189
v16v skrev:Men är det samma styrväxlar som kan sitta både på GLT och XC?

Är inte samma styrväxlar på awd och fwd, skiljer vid infästningen för motorfästet.
Kommer inte ihåg om det bara var annorlunda eller inte fanns på dom, köpte nämligen av misstag en växel från en 850 awd till en vanlig GLT, för 5år sen när jag fick byta på min.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det finns 2 styrväxlar: TRW samt SMI. Finns ingen rang och fason på vilka bilar dom sitter på, verkar vara helt random. Skillnanden är endast gängorna till inre styrleden, M14 resp. M16. Tror det är TRW som har 14, och SMI 16... Eller så är det precis tvärtom :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, jag förstår inte riktigt det där... Vissa bilar har ju en siffra på identifikationsplåten som identifierar vilken styrväxel man har... Både min V70 och 855an saknar/de denna siffra, och det verkar vara ungefär lika random som vilken styrväxel man har :roll:
av andy78
Det är ingen fara att köra utan servo den är konstruerad så att man även kan manövrera bilen om det upphör att fungera.
Inga problem att styra bara tungt att fickparkera.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Fråga på reservdelsdisken vad just denna bil har, reservdels nr,
I mitt fall, dock ingen volvo fick jag förklarat att om jag tar ett komplett system med stången, behållaren och servo pumpen skulle det inte inte spela roll viket syste jag tog,
När grejorna sen kom, var det samma som satt på innan.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]