Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

White skrev:Jo JR är säkert fina filter, har för mig att det är sådana som BSR också säljer?
Stämmer det var ifrån BSR som jag skickade efter mitt :)
hno12 skrev:Skönt att man har fått bra feedback på sitt köp haha. Hur ofta bör jag olja in filtret då?
Efter varje tvätt som beror lite på hur skitiga vägarna är du kör på och sen så ser du även på filtret när det börjar att bli skitigt.
Det stämmer nog har för mig att dom rekommenderar att tvätta och olja in filtret efter 1000mil vilket jag tycker är lite väl för ofta, ska se hur skitigt mitt filter är efter 1000mil innan jag säger något mer.. :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
MickeM skrev:Hej.

99% av alla bilar jag pysslat med som haft trubbel med LMM ha haft "öppet luftfilter".
Det är knappast en slump.

Om det är större smutspartiklar, knepiga luftvirvlar, eller den där förb, oljan som filtret har på sig som är boven, vet jag inte.

Jag rekomenderar iaf inte sådana filter.
Om det vore bättre, skulle bilen ha så från början.

Filtret förstör det fina 5cyl kurrandet med insugs "möööööööö "också, men det är en ju en smaksak.

Micke.
Beror mera på att folk lägger filter löst i boxen eller dränker det i olja. Har kört öppet på sug och turbo aldrig något lmm problem.... Rätt monterat och rätt underhåll så är problemet ur världen.

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]