Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yxxikaxxi
Jag har en V70 Bi-Fuel -03 med det här problemet och felkod. Jag har bytt lambdan idag, nollställde med batteripolen av. Bilen går illa på gas men aldrig bensin, precis som förut. Motorlampan tändes efter amdra körningen igen. Vad kan vara fel?
Användarvisningsbild
av wissel
Om bilen går bra på bensin och går illa på gas så verkar
det troligt att något med gasattiraljerna spökar, typ gasregulator !!
Du borde ha felkoder på detta med rätt felkodsläsare som kan läsa dom styrenheterna.
av andy78
Yxxikaxxi skrev:Jag har en V70 Bi-Fuel -03 med det här problemet och felkod. Jag har bytt lambdan idag, nollställde med batteripolen av. Bilen går illa på gas men aldrig bensin, precis som förut. Motorlampan tändes efter amdra körningen igen. Vad kan vara fel?
Jag antar att du haft felkod P0032 HO2S Värmarstyrkrets hög signal (bank 1 givare 1). eftersom det beskrivs i tråden.
kommer felkoden tillbaka, vad får du för felkod något har den troligtvis lagrat då motorlampan lyser.
av Yxxikaxxi
wissel skrev:Om bilen går bra på bensin och går illa på gas så verkar
det troligt att något med gasattiraljerna spökar, typ gasregulator !!
Du borde ha felkoder på detta med rätt felkodsläsare som kan läsa dom styrenheterna.
Är det vida som gäller då? Jag har prövat förut när jag hade problem med gasdelarna att läsa av koder med både bosch ch autocom men utan framgång.

Jo, jag får samma felkod som trådskaparen.
av KonnyPuma
Yxxikaxxi skrev: lör 30 apr 2016, 23:29 Jag har en V70 Bi-Fuel -03 med det här problemet och felkod. Jag har bytt lambdan idag, nollställde med batteripolen av. Bilen går illa på gas men aldrig bensin, precis som förut. Motorlampan tändes efter amdra körningen igen. Vad kan vara fel?
Löste det sig för dig?

Har bil enligt signatur, bytte till en begagnad Denso-lambda men fel P0032 Värmereglerkrets hög rad 1 sensor 1 återkommer ändå.
av RullandePaul
Jag har också en bi fuel, 2006, och samma felkod och har bytt lambdan idag. Gick att köra fint på bensin först. Sen när jag åkte o tankade gas så tändes motorlampan direkt vid start.
Har ni andra med samma felkod någon annan lösning än att byta lambda sonden?

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&au[…]

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]

Har sett varianter när man placear celler oc[…]