Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Ok fel av mig, ber om ursäkt! Är ingen expert på dieslarna tyvärr!

*Kolla så att silen i tanken inte är igensatt.
*Kondensvatten i bränslefiltret?
*Är det rem till pumpen, sitter den kvar?

Men samtidigt känns det lite som ett elektriskt fel någonstans eftersom du även hade problem med ljuset! :???:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Vanliga saker är kasst elsystem runt kontakten till pumpen, antennring (startspärr, startar och dör), rensad pumprem eller rasad spännrulle till pumpen.
av staffanlind
Jag har haft lös antennringen med kontaktstycke och rengjort, även immoboxen. Ingen skillnad, den startar och gör någon sekund, reagerar även på gasen under den korta tid den går.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Går den att köra vidare på startgas? Be någon att vara bered att spraya in lite startgas i luftfilter boxen (Ta bort luftfiltret för bästa effekt) precis då bilen håller på att dö går den vidare på startgasen så är det ju något med bränslet/immon. Hur länge är det ungefär den går innan den dör?
av staffanlind
Den går bara några sekunder. Har provat att ta bort immobilizer och den går lika länge med som utan immobilizer. Motorlampan lyser men går inte att få ut någon felkod med autocom. Den får inte kontakt med motor eller startspärr, men allt annat går bra.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]