Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
för att byta behållaren så måste stötfångaren, strålkastaren samt den plåten som är under själva strålkastaren bort.
finns ingen info om byte av själva pumpen med behållaren på plats
tror att det blir jävligt trångt och försöka byta pumpen om man inte plockar bort den från bilen
av ThunderAce
tittar man på bilden på behållaren så sitter pumpen på vänster sida (VIDA), beroende på
montering på bil så kan den hamna åt vilket håll så helst, tror dock att den hamnar framåt
om jag sett rätt, plocka bort strålkastaren bara så borde du via en springa mellan kofångaren och
plåten som finns där se behållare och en av pumparna
av ThunderAce
om du ser nivågivaren via dimljusgallret då sitter spolarmotorn för vindrutan inåt mot motorrummet
av KnotVillage
Bort med innerskärm, dela spoiler, bryt ut den lackade delen och bryt ner den svarta delen som sitter under bilen. Pumpen sitter 90 grader till vänster om man sitter på förarsidan.
av ThunderAce
hmmm, vilken av pumparna skulle du ha bort, för om du ser nivågivaren via
dimljushålet så sitter givaren framåt i bilen och pumpplaceringen blir enligt bild (VIDA)

enligt det du skriver så har du plockat bort pumpen för strålkastarna, men det kanske va den du skulle ha bort
Bilagor
behållare.jpg
behållare.jpg (28.63 KiB) Visad 3449 gånger
av KnotVillage
Den för strålkastarna har bara en anslutning. Den jag böt hade två. Pumpen snurrar bakåt när man tvättar bakrutan. Pumpen för strålkastaren sitter bakåt, ruta till vänster och givare framåt. Kollade i de-mo anvisningar i Vida innan men fick upp samma bild. Måste ju vara en ungefärlig beskrivning eller så är min bil ett måndagsexemplar med felaktig spolarburk.
av ThunderAce
ska läggas på minnet så får jag se hur det ser ut nästa gång jag rotar där

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]