Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goldbeach
Är det värt extra pengarna jämför med "vanlig" skinnklädsel? Jag menar: blir vanligt skinn svettigt och varmt att åka på under långfärd?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag har 2 frågor:

1. Måste man ha elmanövrerade framstolar för att kunna ha ventilerad skinnklädsel?

2. Är det ventilerad skinnklädsel även i baksätet?

/Kalle
Användarvisningsbild
av Bothner
Enligt volvo måste du köpa både paketet som ger elstol på v fram + tillägget elstol h fram för att sen lägga till 6000:- ca för ventilation. Då är det fläktar i framstolarna med tre lägen men bara perforerat läder i baksätet.
av Goldbeach
Men är det värt extra pengarna jämför med "vanlig" skinnklädsel? Jag menar: blir vanligt skinn svettigt och varmt att åka på under långfärd?
av Addekarlsson
En stekhet sommardag, du ska åka 50 mil, avsluta den tanken själv Goldbeach. :wink:
Ac i all ära, men, ac kommer inte åt stolen, eftersom du sitter på den och blir svettigare och svettigare. :lol:
Jag hade inte tvekat att lägga till extra för ventilerade stolar. Speciellt inte eftersom jag vet hur gött det är, sen jag åkt i chefens förra bil, som hade detta.

Mvh/ Adde
av Goldbeach
Jo, iochförsig.. :) Men jag har aldrig lidit av vanliga säten, ens på långfärd. Däremot har jag aldrig haft läderklädsel utan ventilation, men det är kanske värre än vanlig tygklädsel på långfärd?
av Addekarlsson
Tygklädsel andas, det gör inte skinn/läder.
Exempel, 2 bilar står i direkt solljus. Ena med tygstolar, andra med skinnstolar. Jag sätter mig hellre i den med tygstolar, för den med skinn, den grillar bakpartiet direkt.

Nu faller det sig så olyckligt så jag har skinn i min 960, och bilen parkeras i direkt solljus på jobbet. Kommer bli en trevlig sommar, med många rövgrillningar. :D

Mvh/ Adde
av JK24T
Addekarlsson;

Just det ! Hade en Audi med grå skinninredning...aldrig mer !
Man blev varm så att det rann på ryggen, fräscht :)
Har alltid haft textil sedan dess och tycker det är kanonskönt. Läder är ju praktiskt för de som har småbarn, bara att torka rent.

Fick naturligtvis en lustig blick från försäljaren när jag sa valde textil.

- Johan
Jag kan varmt rekomendera ventilerad skinnklädsel vilket jag valt i min S80 V8:a. Inga problem funkar klockrent!
Varför måste man kombinera med elstyrda stolar? Elektrisk manövrerbar passagerarstol är nog den option jag skulle välja sist, men ventilerat läder vore ju great.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]