Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blefs83
Kan man fylla upp tanken närsomhelst eller ska bränslelampan lysa först?

Har just nu halv tank och tänkte på om jag skulle prova E85 nångång (har haft bilen i 1 vecka på måndag)
Användarvisningsbild
av Steffe3
Helst bör det ju vara någorlunda tomt, så den inte behöver adaptera om igen när det blir renare blandning. Men dom ska klara alla blandningar vad jag vet.
av Blefs83
Steffe3 skrev:Helst bör det ju vara någorlunda tomt, så den inte behöver adaptera om igen när det blir renare blandning. Men dom ska klara alla blandningar vad jag vet.
Jo jag tänkte att de måste vara bättre med nästan tom eller 60% E85 och 40 % bensin.

Jag kanske är helt fel ute.
av Mwi
Tror att bilen fungerar bäst om man inte håller på och byter bränsle för ofta, själv tankar jag alltid etanol även om det har varit oekonomiskt sista tiden men jag får ut högst effekt med Polestar på E85 (D)
av Blefs83
Mwi skrev:Tror att bilen fungerar bäst om man inte håller på och byter bränsle för ofta, själv tankar jag alltid etanol även om det har varit oekonomiskt sista tiden men jag får ut högst effekt med Polestar på E85 (D)
Jag tänkte bara prova med E85 annars kör jag bara med bensin.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]