Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Futte78
En kompis till mig har en XC60 T6 MY-15 och kan starta bilen med appen, fungerar detta enbart på bensin bilar, eller är det en tilläggs tjänst i VOC..För jag har en V60 D4 AWD MY-15 och där går det ej att starta bilen via mobilen..nån som vet? :)
av BennyL
Går bara på VEA med automat om jag minns rätt...
...fast ärligt talat, en gimmick utan någon större nytta :???:
Användarvisningsbild
av Perra83
BennyL skrev:Går bara på VEA med automat om jag minns rätt...
Aha så är det nog.
Så skönt att komma ut till en varm ratt och varm stol.
Först får värmaren gå i typ 30 min. Startar motorn när ja tar handduken och går till duschen. När ja kommer ut på parkeringen går motorn fortfarande.
av Kluster
Perra83 skrev:
Aha så är det nog.
Först får värmaren gå i typ 30 min. Startar motorn när ja tar handduken och går till duschen. När ja kommer ut på parkeringen går motorn fortfarande.
Word!
av Rasken
Den här artikeln är relevant för
BILMODELL
V70, XC70, S80, S60, V60, XC60 av årsmodell 2015 och senare utrustade med Volvo On Call

VÄXELLÅDA
Automatisk

MOTOR
T5, T6, D4 (4 cyl), 3.2
Vet inte vad 3.2 gör bland motorerna. Mig veterligen utgick den MY14. Kan dock vara så att den fortfarande säljs med bilarna från Gent eller Kina?
av S80-04
Också användbar på sommaren, skönt att komma in i en avkyld bil från sommarhettan. Finns tyvärr inte heller på min bil. Fast det är här olagligt pga tomgångsbestämmelserna.
av andersuw
S80-04 skrev:Också användbar på sommaren, skönt att komma in i en avkyld bil från sommarhettan. Finns tyvärr inte heller på min bil. Fast det är här olagligt pga tomgångsbestämmelserna.
På sommaren räcker det förhoppningsvis att köra motorn någon minut eller två för att få bort den värsta hettan så där ser jag inget större problem med tomgångsbestämmelserna. På vintern använder jag i normalfall inte den här funktionen eftersom min V70 D4 -15 har bränslevärmare. Men jag skulle sannolikt göra det om jag misstänkte att jag hade otillräcklig kräm i batteriet för att låta den gå tillräckligt länge i stark kyla. Skulle i så fall köra enbart värmaren först och sedan dra igång motorn för lite extra värme och elunderstöd till värmaren sista biten. Tomgångsbestämmelserna är ju lite inkonsekventa eftersom de tillåter bränsledriven värmare men inte tomgång. Visst, värmaren är på marginalen ett bättre sätt att värma på men skillnaden är knappast epokgörande.
Användarvisningsbild
av Derank
Perra83 skrev:
Aha så är det nog.
Seriöst, tar det ens 5min att kyla ner kupén med dagens AC?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av ned1
Derank skrev:
Perra83 skrev:
Aha så är det nog.
Seriöst, tar det ens 5min att kyla ner kupén med dagens AC?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Du har aldrig varit pp kontinenten på sommaren va??
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]