Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bupsen
Har precis köpt en Volvo xc70 D4 AWD Classic Summum 2016

Någon som vet var man kan köpa Volvo Rear Seat Entertainment förutm hos Volov som har sjukt överpris på det.

Tack för svar
Användarvisningsbild
av Micce1980
Skulle ev. vara från en skrot i så fall. Vet dock inte om/hur det ska kodas in
Användarvisningsbild
av Derank
Förstår inte varför du inte la till det vid nybillsköpet om det verkligen är något du ville ha, lär knappast ha påverkat din ekonomi iaf. Rätt så mycket jobb att dra kabelstrammarna, och jag tror inte du hittar det komplett på någon skrot iag, har funnit några enstaka på b locket de senaste åren, var själv på väg att köpa ett beggat kitt för lite och ingenting men konstaterade att halva bilen ( MY12 ) var tvungen att rivas.
av Schmoyoho
Brukar inte många sådana saker vara billigare att lägga till vid nyköp än att eftermontera? Eller var det en lagerbil?

Allra enklast, och förmodligen även billigare, är nog att bara köpa två iPads med någon smart hållare. Eller bara trycka ner en iPad i varje ryggstödsficka så passageraren ha den i knät. Kanske inte ser lika lyxigt ut men men... RSE känns ju daterat till att börja med. Eller missar jag något? Två hörlursuttag och varsin skärm som man kan ha till att se på DVD-filmer?
Användarvisningsbild
av Derank
Det är samma pris om du tar det vid nybiksköpe el köper det i efterhand. , 18k ca.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Schmoyoho
poseidon skrev:Stöldrisken är väl kanske mindre för RSE än 2 Ipads.

Men 18 tkr känns ju inte så lockande.
Det där med iPads istället för RSE skrev jag lite halvt skämtsamt men kan nog ändå inte påstå det är ett sämre köp. Nackdelen är att de kräver laddning men priset, om än så för två, borde vara knappt hälften av RSE-systemet och ger mer mångsidighet. I princip ett bärbart RSE-system på ett mer använt OS.

Edit: För att vara lite OnT och inte bara ge en massa alternativa kringförslag: bildeve verkade inte ha RSE till salu. Vet inte om 18000 kr är inklusive montering men om du frågar snällt kan du nog få en artikellista på allt du behöver. Skärmarna, DVD-spelare och annan hårdvara går säkert att få tag på från bildelsbasen. Kabelhärvor går att hitta om man har tur men kan vara enklast att köpa på Volvo. Köpte t.ex min iPod-/USB-styrenhet på skroten och kablagen nya från bildeve och min handlare (olika tillgänglighet och priser). Monterade själv (men då också desto enklare än att montera RSE).

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]