Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maritriver
Har en volvo v40 t4 99a som är svårstartad, man får i princip trycka gasen i botten för att den ska starta och ibland kan tomgången svajja, vart börjar jag felsöka?

Ska väl även tillägga att jag inte är så kunnig på bilar så är tacksam för all hjälp jag kan få..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du kan ju börja med att dra ur sladden till LMM sitter precis efter luftfiltret går bilen bättre och blir lättare att starta så har du troligtvis hittat felet :) Annars får du försöka att läsa ut felkoder.
av benka1
Brukar vara svårstartad om bränsletrycks regulatorn är väck/Motorlampan bör lysa då dock..
Användarvisningsbild
av andersbe
Maritriver skrev:Har en volvo v40 t4 99a som är svårstartad, man får i princip trycka gasen i botten för att den ska starta och ibland kan tomgången svajja, vart börjar jag felsöka?

Ska väl även tillägga att jag inte är så kunnig på bilar så är tacksam för all hjälp jag kan få..
Kylvätsketemperatur-sensor.
Kan vara Temp givaren till styrdatorn, trasig, den tror att motorn är varm. :-O)
Temp_Sensor_V40_1a.jpg
Kylvätsketemperatur-sensor
Temp_Sensor_V40_1a.jpg (22.2 KiB) Visad 276 gånger

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]