Schmoyoho skrev:Jag hoppas förstås inte remmen går av, men jag misstänker att det inte är TS själv som står för fiolerna, varken för kamremsbytet eller för en ny bil om remmen går av. Valmöjligheterna är ju då att antingen stå utan bil några veckor nu, som om 850:n inte fanns att tillgå, eller att hoppas på att den håller och i värsta fall stå utan bil då istället. Eller om nu remmen håller så har man ju kunnat nyttja bilen hela tiden. Det är bara lite kortsiktigt tänkande tyvärr - har man inte tid att byta kamremmen lär det ju bli desto längre stillestånd om den istället går av.
Det är ju trots allt inte risk för personskada för att remmen inte är bytt så det finns nog övertygande argument. Jag var i samma läge när min första bil fick en massa missljud som ingen varken visste var det var eller var sugen på att betala för att utröna (inte jag som betalade på den bilen annat än bensin) så jag fortsatte förstås köra och hoppades inget skulle hända.
Det "kan hända" att det var pappa som både köpte bilen till mig och ska bekostar allt löpande............. :roll:
Men jo, det är väl egentligen bara att skjuta problemen framför sig. Men samtidigt är vi en väldigt aktiv familj med
extremt fullt upp
hela tiden. Vi har t.ex. inte ens hunnit byta till sommardäck på Skrot-Skodan (våran förstabil) än, och då är det ändå valborg i övermorgon. Dessutom är vi ju mer eller mindre "beroende" av Blå också, så att ha den stående inne på verkstad i en vecka för att byta kamrem känns ju lite sådär också (pappa vill inte byta den själv, fråga mig inte varför!).