Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Finns det någon här som kan ta fram specifik information om saker som färg, utrustning etc på en XC70 -06 med hjälp av regnr/VIN?

Lövet kanske? Min VIDA visar inget under bilinformation.
av andersuw
Alexas skrev:Finns det någon här som kan ta fram specifik information om saker som färg, utrustning etc på en XC70 -06 med hjälp av regnr/VIN?

Lövet kanske? Min VIDA visar inget under bilinformation.
Tror inte du får mycket information via VIDA förrän du läser ut bilen. Räcker inte med VIN för annat än bilprofil. Uppgift om färger finns ju annars på produktskylten på bilen.

Via den sajt jag länkar till nedan kan du annars får en synnerligen fullständig spec om du har VIN (som du kan få via fordonsregistret om du har regnumret), mer fullständig än den du kan få via VIDA eller "Min Volvo". Det kostar en slant (ca 125 kr för ett 24-timmarsabonnemang) men det kan det ju ibland vara värt. En reservation är dock att jag inte vet riktigt hur pass sen årsmodell det måste vara för att detta skall fungera. Vill minnas att det inte funkade på min 02:a och tror mig veta att det funkar fr.o.m. MY -12. Hur det ser ut däremellan vet jag inte.

https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do
av Alexas
Schmoyoho skrev:Köpte inte du just en V70 AWD, alexas? Byte igen??
Yes! Vi hade tydligen inte förlorat tillräckligt mycket pengar på bilar än...

Skämt åsido. Vi skulle ha köpt en XC70n från början men tänkte att en V70 AWD va tillräckligt. Vi ångrade dock oss duktigt (haft en XC70 innan) så nu är vi på jakt efter en sådan. En köpare ska komma och kolla på vår idag.

Så här ska den låsa när krok[…]

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]