- ons 27 apr 2016, 23:10
Jag vet inte om bilen är svårstartad eftersom jag är ganska okunnig om bilar egentligen (men detta är kul, jag lär mig ju massor!). Från att jag vrider om nyckeln så startar bilen på uppskattningsvis 2-3 sekunder. Något jag tänkt själv är ganska lång tid?
DayDreamer skrev:Utan felkoder så är det svårt att veta. Lampan ska slockna när bilen har varit strömlös i ungefär 30minuter och eftersom att du säger att den inte slocknar så tror jag mer på att det är ett fel som får lampan att tända sig direkt du vrider på tändningen eller precis då bilen startar. Fel som kan trigga lampan direkt är insprutarna men då ska även bilen gå dåligt, motortempgivaren även då går bilen dåligt, kamaxelgivaren bilen brukar vara svårstartad då men den går ändå ok, Knackgivarna kan nog också tända lampan direkt plus säkert en massa annat. Utan felkoder så kan vi bara gissa vilt.Tack för värdefull information!
Jag vet inte om bilen är svårstartad eftersom jag är ganska okunnig om bilar egentligen (men detta är kul, jag lär mig ju massor!). Från att jag vrider om nyckeln så startar bilen på uppskattningsvis 2-3 sekunder. Något jag tänkt själv är ganska lång tid?
Ya méca utan måta