Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:Inget får användas vid mörker
Dimljus får förvisso användas vid mörker. Om det är klokt att göra det är en annan sak.
Tartryffel skrev:
Schmoyoho skrev:Värre tycker jag nog det är när man spolar bakrutan och man inte får någon spolarvätska första torkarslaget, det känns ännu värre.
Det löser man genom att pumpa kort ett antal gånger för att få ut spolarvätska. Känns väldigt premium att sitta och tajma det där.
Men va? Måste ni tajma det? Behöver ju inte ens jag på min v40 från 2002! Där går inte torkararmen fören man har släppt knappen för spolarvätska, kan spola hur länge som helst innan armen börjar gå.

Skickat från min Huawei Mate 7
andersuw skrev:
VolvoB20 skrev:Inget får användas vid mörker
Dimljus får förvisso användas vid mörker. Om det är klokt att göra det är en annan sak.
Det får väl endast användas i mörker om det är dimma eller på annat sätt nedsatt sikt...

Gällande DRL så ska det väl också finnas en funktion så att det dimmas ner när halvljusen tänds, just för att de kan vara bländande pg.a som du säger, inget bländskydd. Så gör i allafall mina..
joel80 skrev:[
Gällande DRL så ska det väl också finnas en funktion så att det dimmas ner när halvljusen tänds, just för att de kan vara bländande pg.a som du säger, inget bländskydd. Så gör i allafall mina..
Ja de ska gå över till parkeringljusstyrka automatiskt när halvljuset tänds.

Man samma gäller dimljuset enligt lagen, när halvljuset tänds ska dimljuset släckas och positionsljusen var på. Enda skillnaden är att du får trycka på knappen själv.

Så skillnad är ju rätt minimal .....
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]