Moderator: Moderatorer

Jim: du ska ju alltid ha det tillgängligt i bilen! ;)

Jag tankade och kontrollerade lufttrycket i däcken, den hade börjat spåra och dra lite så fick justera trycket som inte alls var jämnt över alla 4. Helt annorlunda körkänsla efteråt, lustigt vad 0.2 i diff kan göra.
Fick lämna in bilen igår för byte av oljekylare... hade tappat i stort sett all servoolja så det uppstod ett märkligt vinande ljud från motorrummet som följde gaspådrag. En rördel hade spruckit och läckte ut all servoolja... kul pengar! 3600 kr fattigare efter man hämtat ut den idag. Alltid sura pengar när man så att säga inte får något "nytt" för dem utan bara ersätter något...
Skulle ta med mig kartonger mm till återvinningen imorrse så körde från garaget (vi har bilen i garagelänga en liten bit från huset) till huset för att lasta sedan startade inte bilen :(

Efter ett samtal till Volvo assistance kom bärgare efter 30min då startade bilen, bärgarens teori var att den hade surat ned sig.
AndreasThn skrev:Skulle ta med mig kartonger mm till återvinningen imorrse så körde från garaget (vi har bilen i garagelänga en liten bit från huset) till huset för att lasta sedan startade inte bilen :(

Efter ett samtal till Volvo assistance kom bärgare efter 30min då startade bilen, bärgarens teori var att den hade surat ned sig.
Lätt hänt, provade du att gasa samtidigt som du startade? Brukar hjälpa, tror tom att det står i manualen :)
Igår åkte sommardäcken på. Blev lite försenat pga Volvo inte hade tider :( Nya däck blev det dessutom, continental crosscontact, Hoppas dem håller längre än Goodyear däcken jag hade innan. Jäklar va fint bilen går nu. Prövade att gasa på lite på en raka. Inga vibrationer som med dubbdäcken, då börjar bilen skaka vid 120km/h.
Snarare vad den gjort för mig. Insåg att den nu tagit mig framåt 3500 mil sen jag köpte den i Oktober 2014. Även om det inte är den roligaste eller mest bränsleekonomiska motorn så har det ändå varit fina och relativt bekymmersfria mil. Köpte den med 8300 mil på mätaren för 122000 SEK och fick styrväxeln bytt nästan direkt (åtagande från volvo). Utöver det är det väl egentligen bara ett bromsok utöver slitagedelar. Me like :)
Micce1980 skrev:
AndreasThn skrev:Skulle ta med mig kartonger mm till återvinningen imorrse så körde från garaget (vi har bilen i garagelänga en liten bit från huset) till huset för att lasta sedan startade inte bilen :(

Lätt hänt, provade du att gasa samtidigt som du startade? Brukar hjälpa, tror tom att det står i manualen :)
Ah det har jag missat i manualen faktiskt, neh gasade inte.
Bilen har skött sig exemplariskt sen igår morse iallafall =)
daSea skrev:Fick lämna in bilen igår för byte av oljekylare... hade tappat i stort sett all servoolja så det uppstod ett märkligt vinande ljud från motorrummet som följde gaspådrag. En rördel hade spruckit och läckte ut all servoolja... kul pengar! 3600 kr fattigare efter man hämtat ut den idag. Alltid sura pengar när man så att säga inte får något "nytt" för dem utan bara ersätter något...
Så är det att ha bil :D

Skämt åsido, alltid tråkigt när man som du säger inte får något "nytt" utan bara ett byte.
  • 1
  • 554
  • 555
  • 556
  • 557
  • 558
  • 1912

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]