Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jojo.. redan glömt nyckeln i tändningslåset två gånger (av två resor)... Ingen keyless heller.. man vänjer sig fort med att bara ha nyckeln i fickan..

Rädd för att jag ska ha farthållaren i och köra in i nån framför då bilen nu inte själv håller avstånd.. Haha..

Edit: Och utan infällningsbara backspeglar ser jag inte längre om bilen är låst eller inte utan måste leta reda på nyckeln (som jag då troligen glömt i tändningen) för att kolla om det är låst. Jag slår rekord i i-landsproblem idag! :D
Det där med att byta mellan att köra bilar med och utan keyless kan jag skriva under på att det är irriterande... vad då gäller i-landsproblem alltså. Saknar keyless i min bil tyvärr och jag glömmer fortfarande nyckeln i låset mycket oftare än man borde när man haft bilen snart ett år.

Håller även med grillchips, när du får tillbaka din bil kommer det bli lite extra "oj då"-känsla. Har testat det också. Skiljde ett modellår bakåt och lånebilen hade diesel mot för bensin, mycket lägre utrustad etc. Kändes som att allt föll på plats när man fick sätta sig i rätt bil någon dag senare.
För att fortsätta på spåret, en vän var millimeter ifrån att beställa en Passat GTE (hybriden) när den lanserades. Allt som var kvar var i princip att dra kortet. Men han har BMW i hjärtat och hur "vuxet" beslut det än hade varit att skriva på för en Passat så tog det emot.
Några veckor gick, inget kort draget, och han beställde en BMW 330e (också hybrid) istället. Dyrare, men en BMW.
Ett tag senare fick hans far hem en Passat (visserligen inte hybrid, men flång ny) som han lånade över förra helgen. Min vän har inte ångrat sitt köp en sekund.

"Visst, Passaten var bra men satan vilken skillnad det är på bil och bil". :lol:
Suttit och gått igenom massa backups etc. på min NAS för att se vad det är som använder så mycket plats. Döm av min förvåning när jag hittar denna bild, som dessutom inte vart öppnad sedan november -14 haha :D

Bild
Hahaha!! Många skärmar ska det vara! Det där är ju min förra bil.. :)
Och GoPro'n var bara tillfälligt p.g.a ett jobb... Och sen dess har jag också bytt Dashcam till en utan skärm...
Så nu är det bara 3 skärmar... (Men mittskärmen är större!) :D
Till min V70 var det redan från början, men fick det inläst i samband med service till vår V60 T4F. Tror inte det var så dyrt.. om det var några hundralappar eller 7-800kr minns jag inte just nu.
Kommer inte ihåg vad det var mer.. men jag skulle ha staplarna!! :D
Hittade t.o.m kvittot på det här på forumet.. i tråden för vår V60 T4F: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=91

Nu hittade jag vad mer det var som uppdaterades med den uppdateringen...
Jag citerar mig själv:
Tydligen uppdaterades bl.a el-stolen och klimatanläggningen.. Men varken jag eller teknikern har nån aning om vad i det som uppdaterats.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 32

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt