Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ghostface73
Hej
Någon som har tips på dragkrok till en XC60 R-design så man slipper skära bort en massa ur stötfångaren ?
Tydligen va Westfalias tidigare design bra men nu rekomenderar dom inte ens själva sitt drag till en R-design då man får ta bort alldeles för mycket plast.
Användarvisningsbild
av mange69
Tänker du fast drag då? Jag har löstagbart och det är nästan osynligt. Tycker inte det stör att man ser att det är en diskret lucka där.
Användarvisningsbild
av mange69
Har du tänkt låta någon annan än ÅF montera? Om ÅF gör det så sätter de dit en lucka.
av Cellen85
Det du ska tänka på är att kanske låta en ÅF få fixa monteringen om du tex har parkeringsvarnare och liknande. Är lite dyrare med ÅF, men de gör så att dragkroken blir ihopkopplad med bilens resterande system. Dvs, backar du med släp så slipper du pipandet, du slipper även en del pysslande med kablage då de kör med en kabelstam som bara kopplas i.

Jag själv körde ÅF efter mycket funderande och övervägande fram och tillbaka, hela kalaset blev ca 2000kr dyrare än med piratdel och annan montör.
Användarvisningsbild
av mange69
Cellen85 skrev:... hela kalaset blev ca 2000kr dyrare än med piratdel och annan montör.
... och snyggare med rätt lucka på plats 8)
av Petzzon
Oavsett vilket drag du köper så köp Volvo original kabelsats. Busenkel att montera själv och allt fungerar perfekt. Det enda du behöver hjälp med är att ladda mjukvara.

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]