Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbed
Jag beställde en XC90 D5 Inscription MY17 i slutet av januari. Är det någon som vet när produktionen av MY17 börjar? Några hintar om när man kan tänkas få leverans? Hörde något om produktionsstart 25/4 - kan det stämma?
Användarvisningsbild
av Roder
Hej Tobbe,

Jag beställde först också en MY17 D5 i slutet av Januari. Säljaren sa först att han trodde på en leverans av bilen innan Midsommar.
Han ringer sedan upp efter ett par dagar och säger att Volvo uppskattade leveransen till slutet av september/början av oktober, vilket jag inte tyckte var acceptabelt.

Han har löst det så att nu sitter jag istället och väntar på en M16 med samma utrustning(33k billigare) beräknad leverans v.15.

Mvh
Henrik
av BessoMesso
Fick också beräknad leverans vecka 22.
Men jag fick först att sista ändringen jag kunde göra var 17/4 sen efter några dagar blev den 7/4 men när jag kollade igår så var dem datumen borta. Hoppas inte jag får senare datum :(
Användarvisningsbild
av Roder
Efter att jag fick reda på att Pilot Assist kommer vara annorlunda på MY17 och att förmodligen kunde man inte göra om MY16 så har jag nu bestämt mej för MY17. Min handlare har sagt måndag v.20 till mej. Med reservationer för förändringar. Så den som lever får se...
av glx
Jag beställde en MY17 T8 på början av februari och då fick jag leveranstid v.24 (på minvolvo.volvocars.se). Men en vecka sedan det ändrades till v.36. Jag ringde min handlare och han sa att produktion av T8 har försenats ett par månader. :(

Har någon annan hört detta?
av Tobbed
glx skrev:Jag beställde en MY17 T8 på början av februari och då fick jag leveranstid v.24 (på minvolvo.volvocars.se). Men en vecka sedan det ändrades till v.36. Jag ringde min handlare och han sa att produktion av T8 har försenats ett par månader. :(

Har någon annan hört detta?
Ja, jag såg någonstans att inte t8 skulle tillverkas förrän i höst, så det stämmer nog. :(
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Jag beställde en Xc90 T8 R-Design första dagen de släppte 2017 och nu väntas lev v.21 det den veckan har det varit sedan jag fick besked via Min volvo. Ska bli kul att se om den dyker upp enl. statusen.
Bilagor
Bild1.JPG
Bild1.JPG (49.55 KiB) Visad 602 gånger
Senast redigerad av 3 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Roder
Ni alla som väntar MY17.
Vore intressant att veta vilken av tillvalen som gör att den har fått levererasveckor V.20, 21, 22, 24 och 36?
För det verkar ju som att det inte bara är de olika motoralternativen som sätter lev. tiden.

Sen min bil kom upp på min Volvo sidan så har det stått lev. V.20.
Det är en D5 R-design med det mesta i utrustningsväg förutom Panoramaglastaket.
Tänkte om det just var avsaknaden av just Panoramaglastaket som gjorde att jag fick en tidig lev. tid?
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]