Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rådlös skrev:Bilen har varit Sveriges mest sålda i 20 år.
Ska bli intressant att se om V90 klarar att hålla den positionen.
Derank skrev:så lät det då V70II ersatte V70N och så lär det låta om 8år igen.......................du vänjer dig..........
När V70II kom tyckte jag den var ohyggligt ful. Idag tycker jag både V70 och XC70 är riktigt snygga, särskilt de faceliftade 2014-modellerna.

Nu är det ju inte bara en fråga om att vänja sig vid en ny modell/design. Volvo inriktar ju sig i överlag mycket mer mot att vara premium, och hur många dyra BMWs ser man som polisbilar, taxis eller liknande? Okej, dålig analogi för de förekommer ju. Men klart ovanligare. V70 hade ju egenskapen att både kunna vara en fin familjebil och en slit-och-slängbil. V90 verkar ju åtminstone inte ännu inrikta sig på annat än det övre prissegmentet men jag blir gärna bevisad fel. Jag såg att Nilssons, som bygger ambulanser, byggt två nya XC90s som räddningsledarfordon. Såg ut som de hade halogenstrålkastare t.o.m, så det kanske bara dröjer några år från lanseringen.
Användarvisningsbild
av Derank
Mikesh89 skrev:
Derank skrev:så lät det då V70II ersatte V70N och så lär det låta om 8år igen.......................du vänjer dig..........
Kanske det gjorde men inte från mig . Tveka inte en sekund på att sälja min v70n direkt jag såg v70ii
Ok, tjae smaken är som baken, tycker V90 är helt ok, inget jätteupphhetsande men den ser ok ut.
Schmoyoho skrev: V90 verkar ju åtminstone inte ännu inrikta sig på annat än det övre prissegmentet men jag blir gärna bevisad fel.
Nej det verkar inte alls vara strategin, BMW 5:an och Mercedes E-klass ligger på typ 15-25:e plast i försäljning i Sverige. Jag tror inte all att V90 vill gå från 1:a plats och dit ner där BMW och Mercedes ligger utan vill behålla 1:a platsen och vara en volym-bil i Sverige och inte en exklusiv premiumvagn för en liten målgrupp.
Användarvisningsbild
av SRT
Så då börjar showen om med barnsjukdomar på de första årsmodellerna där de sista versionerna av V90 förmodligen lider av ännu mer fel än nuvarande V70 pga besparningar och ännu billigare material.Den kanske t.o.m exploderar som rymdfärjan Columbia pga för billiga packningar.

[youtube]EssKzOj-kME[/youtube]
V9097 skrev:
sura56 skrev:
V9097 skrev:Någon som vet när S80 läggs ner? Eller det kanske redan har hänt?
8 april gick den sista S80:n av banan på Torslandaverken
Tack!

Vet du om bandet har stoppats även i Kina, där är det väl S80L som byggs?
S80L slutades produceras redan i Oktober förra året.
XC70 produceras fortfarande till mitten av Maj2016.
av perhall
SRT skrev:Så då börjar showen om med barnsjukdomar på de första årsmodellerna där de sista versionerna av V90 förmodligen lider av ännu mer fel än nuvarande V70 pga besparningar och ännu billigare material.Den kanske t.o.m exploderar som rymdfärjan Columbia pga för billiga packningar.

[youtube]EssKzOj-kME[/youtube]
Pratar vi generellt alla biltillverkare så har nya bilar idag 70% färre fil ca än för 20 år sen... på 10 000 mil..
Användarvisningsbild
av benny10
S/V90 är absolut tänkta att vara premium. Man har dock från Volvos sida sagt att man i Sverige tänker subventionera priset på dessa modeller för att behålla den stora marknadsandel man skaffat sig genom V70.

@Lövet , Laddare hemma har vi tyvärr […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]

Går i bilbytartankar och är lite os&aum[…]

någon som vet vart man kan köpa en ny t[…]