Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Lucif3r skrev:Brisk från biltema. Givetvis rätt sort stift enl. Brisks lista, och inte feltemas lista som inte stämmer :P

Har aldrig sett några special tändkablar till vitblockarna..... Inte för att jag har kollat efter det men.. :P
Vad menar du med fel stift?
Jag köpte mina stift på Biltema, den dyrare varianten och motorn har nog aldrig gått så lugnt och fint som den gör nu.
Likadant med min fars GLT, går hur fint som helst efter bytet.
Att det gör skillnaden med nya stift är ju inte så konstigt kanske, men jag har inga långa intervaller på min bil i alla fall så jämförelsen bör vara rätt så korrekt!

Jag jämfört med original stift då.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Biltemas listor över vilka stift som hör till vilken motor stämmer inte, så därför bör man kolla på brisks hemsida för att vara säker på att få rätt stift för sin motor. T5or t ex ska ha DR14YP, sugisar ska ha andra.
Hur stor skillnad det är i praktiken mellan "fel" och "rätt" stift vet jag dock inte. Inga planer på att ta reda på det heller :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Finns det möjligtvis tändspolar i silikon till min bil då :mrgreen:

Det är väl bara att du köper några meter silikonslang, stiftar ur kontaktstycket för spolarna och trär in kablarna i silikonslangen? :P
Tror inte att bilen lär gå något bra då :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av Hilmer
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Finns det möjligtvis tändspolar i silikon till min bil då :mrgreen:

Det är väl bara att du köper några meter silikonslang, stiftar ur kontaktstycket för spolarna och trär in kablarna i silikonslangen? :P
Tror inte att bilen lär gå något bra då :roll: :lol:
Men det blir snyggt! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Tror inte att bilen lär gå något bra då :roll: :lol:

Jag tror du missuppfattade lite :) Jag menar att ersätta den där ap-fula robotslangen med silikonslang över kablarna. Stifta ur kontakterna behöver du ju göra för att få in kablarna i silikonslangen. Efter det stoppar du givetvis tillbaka stiften i kontakten och pluggar in dom i tändspolarna igen :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Tror inte att bilen lär gå något bra då :roll: :lol:

Jag tror du missuppfattade lite :) Jag menar att ersätta den där ap-fula robotslangen med silikonslang över kablarna. Stifta ur kontakterna behöver du ju göra för att få in kablarna i silikonslangen. Efter det stoppar du givetvis tillbaka stiften i kontakten och pluggar in dom i tändspolarna igen :)
Ja du menade så :P Stifta ur det är väl lättare att klippa av kablarna och sen bara skarva ihop dom med kabelskor :mrgreen: :-~ föresten den där robotslangen är redan borta jag tog lite i den och jag fick den i små bitar i handen, den verkar inte gilla värmen som blir :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hehe nä, robotslangen är inte mycket att hurra för. Min till spridarna är ungefär lika fräsh :roll: Men det är väl metadels åldern som tagit ut sin rätt på dom skulle jag tro.

Stifta ur kontaktstyckena är inte svårt. Klippa kablarna och skarva med kabelskor är nog värre, lite svårt att göra med slangen på plats ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
ehh slangen får agera kabelsko :lol: Robotslangen till spridarna är väldigt väl behållen på min bil det är bara den där robotslangen vid tändspolarna som är dålig allra andra är i prima skick :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Okej, då har du klarat dig lindrigt då :) Dom flesta av mina robotslangar lossnar det bitar utav så fort man petar på dom :lol:
Tror det var robotslangen dimljus-kablaget var trätt i som bokstavligen rasade av i småbitar när jag rörde kabeln :lol:
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 54
Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]

XC60 2026 pureläge