Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

leiwi skrev:
Jansson402 skrev:Okej :D
Ja, hoppas det är fördraget på min bil med.
Men huvlås? Ska det vara såna med microbrytare eller vad kallas det?
Ja det brukar vara det som sitter på vänster sida
I färdriktningen då, antar jag? Så det högra (visst är det väl två huvlås?) låter man vara orört alltså?
Sirenen i Volvobilarna är relativt avancerade då den pratar med
övriga bilen via CAN nätet så det är inte "vilken Siren som helst".
Många av oss har däremot sågat isär Sirenen och tagit bort själva backupbatteriet
för att slippa trubbel framöver. Finns lite trådar om detta och hur du kan göra.
Är kretskortet skadat av batteriläckage så funkar givetvis inte detta förfaringssätt.
Sök på larmproblem så lär du hitta många trådar om detta.
hittade bland annat denna tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=106781
:)
Väcker denna tråd till liv igen och hoppas ni står ut med mina frågor igen :P

http://www.laga.se/visa-produkt?Part=BO-34400711

Har hittat en larmsiren på laga.se
Är dock osäker på om jag kan ha den. Originalnr. på den här sirenen stämmer inte med det som står i länken i mitt första inlägg; där heter sirenen 9499758. Men det kanske är med det där backup-batteriet, och den jag hittat nu är utan?

Har även läst lite ang. det batteriets vara eller icke vara, och jag kan vara utan.

Någon som har koll på detta?
Sirenen i min har nr. 8637399 og er med batteri,
(men jeg har flyttet batteri-pk. til en annen plass)
Jag har bytt ett antal sirener med diverse nr, mixat från XC70,XC90,V70 osv. Mixat helt utan att bry mig om
art.nr. Har inte stött på några problem med detta, så med allra största säkerhet så funkar den du länkat till.
wissel skrev:Jag har bytt ett antal sirener med diverse nr, mixat från XC70,XC90,V70 osv. Mixat helt utan att bry mig om
art.nr. Har inte stött på några problem med detta, så med allra största säkerhet så funkar den du länkat till.
Tack för svaret :)
Då ska jag beställa denna, och hoppas det funkar.

Men huvlås behöver jag också. Vad är det för huvlås jag behöver?
Ska det vara på både höger och vänster sida? Och ska huvlåset vara med nån liten kabelbit? (sitter och kikar lite på laga.se)
eddar skrev:Sirenen i min har nr. 8637399 og er med batteri,
Okej.
Sirenen jag länkade till kanske har batteri ändå. På en av bilderna ser man baksidan av sirenen och där står det Ni-MH, och då gissar jag att det sitter batteri i den.

Men vart har du flyttat batteriet och hur? Har du nån bild?
Jansson402 skrev:
eddar skrev:Sirenen i min har nr. 8637399 og er med batteri,
Okej.
Sirenen jag länkade till kanske har batteri ändå. På en av bilderna ser man baksidan av sirenen och där står det Ni-MH, och då gissar jag att det sitter batteri i den.

Men vart har du flyttat batteriet och hur? Har du nån bild?
Finns inga Sirener utan batteri till din Volvo.
men om du nu tänker såga isär sirenen och flytta ut batteriet så varför inte helt sonika
ta bort batteriet som jag skrev tidigare i tråden?
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]