Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Upptäckte häromdagen när jag startade bilen i garaget att mätarhuset var väldigt mörkt, gick att se vad de stod men va knappt. Va så tills jag kom ut ur garaget och nu på morgonen hände samma sak när jag åkte från jobbet i dagsljus. Va så kanske 30 sekunder innan den drog på ljus i mätarhuset och stereodisplay. Jag vet att den brukar sänka ljusstyrkan automatiskt när det blir mörkt men har aldrig varit med om att den dragit ner styrkan så mycket som nu. Min förra V70 2015 gjorde aldrig så. Så är det nått galet eller ska man låta de va? Bilen ska in för annat problem på Onsdag så de skulle ju kunna titta på de samtidigt i så fall....
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Min mod 2013 gör likadant ,jobbigt när den e mörk och det blir skarpt ljus ute så man inte ser mätarna.
Ibland hänger den sig till nästa start.

Skickat från mobilen.
All felskrivning skylls på auto korrigeringen.
Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.
När min dimmat ner kör den på vad inställningsratten för ljusstyrka säger. Där kan jag välja hur mörkt det ska vara när belysningen dimmats. Är inte din sådan?
av Jonnybcool
Tror inte jag har nån justering för dimmern på min sköts automatiskt.
Användarvisningsbild
av palmqvist
apersson850 skrev:Finns inte en inställning för instrumentbelysningen på alla bilar? ?:-/ Jag menar inte när den dimmar, utan vad den dimmar till.
Jodå den finns där ;)

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av Jonnybcool
Visade sig att det var grabben som varit framme och mycket riktigt vridit ner dimmern till minimum :oops:
Så problemet löst :)

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]