Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

eijo skrev:Kan det vara så att han eller hans kompis jobbar på firman som bytt till sommardäck för er? Gör avtryck på hjulnyckeln och skriver upp reg nummer...? :shock:
Jag har Upplands Motor som däckhotell grannen hade Bilia. Totalt fyra garage och över 20 bilar har blivit av med fälgarna i samma bostadsområde under helgen. Mest Volvo's.
KenZoo skrev:Kan man inte tipsa/anmäla blocket om de misstänkta annonserna??
Varför? Vi har inga som helst belägg för att det pågår något fuffens, vi spekulerar ju bara...

.
ThomasT skrev:
KenZoo skrev:Kan man inte tipsa/anmäla blocket om de misstänkta annonserna??
Varför? Vi har inga som helst belägg för att det pågår något fuffens, vi spekulerar ju bara....
Vad man kan göra är att fästa blockets och/eller polisens uppmärksamhet på saken. Det är sedan deras sak att avgöra vad, om något, som bör göras härnäst.
Skulle det tex vara kopior som säljs som äkta är blocket blixtsnabba att få bort en annons. Vanligt när det gäller elverktyg.
Men att bara misstänka att något är lurt räcker inte för en anmälan.
De som säljer på det här viset köper hela lådor med kontantkort och som när jag ringde på tre bilar, tre olika nummer och samma "kompis" svarar.
Han ville dessutom ha betalt före provkörning.

Bästa är nog att märka fälgarna så att dom kan identifieras. Funderar på att gravera in regnummer på insidan.
En liten uppdatering. Bilen har nu huserat hos Bilia sedan den 9'e April och något arbete har ännu inte påbörjats. Trygg-hansa hävdade att de skickat OK på lagningen med Bilia har inte sett något i systemet. Under en vecka så har jag bollats mellan TH men idag, äntligen så tvingade jag TH att personligen ringa upp Bilia för att godkänna skadan vilket blev gjort. Så, kanske om en vecka så påbörjar de att reparera min bil.

Sedan kom nästa smäll... företaget som beställt mina Titaniafälgar ringde mig. Fälgarna är restade hos Volvo. Inkommer i slutet på Maj... kanske. Dom hade däremot fiskat fram fyra fälgar men samtliga hade små-små-små repor på klarlacken för att de hade halkat omkring i en kartong pga dåligt emballage. De hade i vanliga fall kunnat erbjuda mig någon form av kompensation, men eftersom de inte hade något avskrivningsvärde så gör dom inte det.

I normala fall så hade man ju godkänt detta men i mitt fall så hade däck och fälg rullat 23 mil innan svinpälsarna snodde dom. Nu är jag lite ledsen. :cry:
Ja, sidokjolarna ska bytas ut och lackas, ny förstruta och sedan ska dom knacka ut en buckla undertill men det går fort.

Jag ska nog ta fälgarna ändå. Dom kanske bjuder på posering av dom. Suck.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Trots att min bil bärgades dit den 9 April så kan jag fortfarande inte få ett konkret svar på när bilen ska vara klar. Svar som "jag vet inte" och "det är inte jag som har hand om den där skadan" har avlöst varandra. Dom svarar knappt i telefon och på mail svarar dom inte alls.

Då talar vi inte om att jag kört av vägen i 200km/h heller utan att den fått minimala skador på två av kjolarna, en liten buckla på skyddet runt bromsskivan och en inslagen ruta. Skruva tillbaka fyra däck får väl inte räknas som en skada misstänker jag?

SAMTLIGA av de fem andra bilarna (alla Volvo) som blev av med hjulen i garaget fick tillbaka dom inom några dagar. Dock så hade de Volvia som försäkringsbolag och de anlitade en annan verkstad tydligen. Allt jag vill är att få en tid på ett ungefär när min bil kan tänkas vara klar... saknaden av Volvis är stor :(

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]