Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Dagens konstaterande: 2 år gamla Skoda Octavia Combier 4x4 ska man inte ha att dra släp med. :lol:
Vi har ju varit ute nu 2 helger i rad, en med respektive bil. Och nu är det definitivt konstaterat: Skodan är bara skit att köra släp med.
Idag var det bitvis tal om ren off-road körning. Alltså det var så smalt att det precis gick att köra med släpet, och utan tillstymmelse till asfalt. Samtidigt åkte vi också en bit på E4an. Med andra ord; Det ultimata släpvagnskörningstestet. And guess what? Skrot-Skodan sackade något så in i Norden! På motorvägen orkade den förvisso, men bullrade, vibrerade och hade sig en hel del. Men på de sämre vägarna var det ju helt hopplöst; Den orkade precis nätt och jämnt! Och då ska skiten alltså kunna dra 2000 kg (typ 1600 kg på B). Nu fick den dra 1330 kg, men protesterade ändå högljutt! Hade aldrig hänt om vi tagit Blå!

Om 3 veckor ska jag tillbaka till samma ställe, och förhoppningsvis har vi bytt kamrem på Blå (Volvon) då. Ska bli intressant att se hur mycket bättre den klarar av att dra än den här skiten. Med tanke på att VW uppenbarligen inte är så sanningsenliga om sina bilar, undrar om de manipulerat lastvikten då också? :roll: För alltså, vi kör ju med 770 kg under max vad den ska klara av, och ändå går den ju fruktansvärt dåligt....
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hade ni tagit blå så hade det väl flögit ut motordelar från ett kamremshaveri... Bra att ni inte tog den bilen :)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Hade ni tagit blå så hade det väl flögit ut motordelar från ett kamremshaveri... Bra att ni inte tog den bilen :)
Hahaha förhoppningsvis inte... Men det här påminner mig bara än mer om att vi måste byta kamrem på den snarast. Skrot-Skodan går ju inte att köra släp med, som sagt. :lol:
av Lillarapunzel
Pappa har kollat kamremmen nu, den såg okej ut. Inga sprickor eller liknande på den. Dessutom provade han att köra sitt Thulesläp (som alltså är ett vanligt släp!) med den idag. Och det var inga problem. Så tror nog ändå att jag tar den till mina event nu under maj månad :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
R.I.P :cry: Nej byt remmen eller riskera att lägga 10000kr på en ny motor/ annan bil :-O) Och som vi sa det syns inget på remmen om den är dålig och på väg att gå av det enda jag sa var att kolla på den och se hur den ser ut. Men visst din bil så du gör ju som du vill men kom inte hit och säg att vi inte har varnat dig :wink:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:R.I.P :cry: Nej byt remmen eller riskera att lägga 10000kr på en ny motor/ annan bil :-O) Och som vi sa det syns inget på remmen om den är dålig och på väg att gå av det enda jag sa var att kolla på den och se hur den ser ut. Men visst din bil så du gör ju som du vill men kom inte hit och säg att vi inte har varnat dig :wink:
Hahaha naw, så dramatisk :wink:
Nej, men remmen ska fixas snarast möjliga, självklart. Har däremot ett event som ligger redan 15/5, och om vi inte hunnit byta den tills dess tar vi Blå ändå, för Skrot-Skodan har vinterhjulen kvar och är som sagt hopplös. Men som sagt, inget snack om att vi ska byta remmen snart!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:R.I.P :cry: Nej byt remmen eller riskera att lägga 10000kr på en ny motor/ annan bil :-O) Och som vi sa det syns inget på remmen om den är dålig och på väg att gå av det enda jag sa var att kolla på den och se hur den ser ut. Men visst din bil så du gör ju som du vill men kom inte hit och säg att vi inte har varnat dig :wink:
Hahaha naw, så dramatisk :wink:
Nej, men remmen ska fixas snarast möjliga, självklart. Har däremot ett event som ligger redan 15/5, och om vi inte hunnit byta den tills dess tar vi Blå ändå, för Skrot-Skodan har vinterhjulen kvar och är som sagt hopplös. Men som sagt, inget snack om att vi ska byta remmen snart!
Ok jag håller tummarna på att bilen klarar sig :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 159
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]