Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rasken
Äh, nu för tiden brukar ju hyrbilar vara jättefina och bolagen är nogranna med skötseln för att slippa straffavgifter efter leasingavtalets slut.

Min bil är säkert buskörd ett par gånger när den var hyrbil, men det inte inget jag märker av eller bryr mig om. Den kändes fortfarande sprillans ny när jag hämtade ut den med 2700+ mil på mätaren.
Användarvisningsbild
av snepo
Rasken skrev:Äh, nu för tiden brukar ju hyrbilar vara jättefina och bolagen är nogranna med skötseln för att slippa straffavgifter efter leasingavtalets slut.

Min bil är säkert buskörd ett par gånger när den var hyrbil, men det inte inget jag märker av eller bryr mig om. Den kändes fortfarande sprillans ny när jag hämtade ut den med 2700+ mil på mätaren.
Även icke hyrbilar/leasingbilar kan ju ha körts hårt.
av kantarell
Jag leasar via mitt eget företag en XC70 D4 -15 Summum Inscription mm som togs ut som demobil sommaren 2014. Jag tog över den för ett år sedan när den var 9 månader gammal och hade gått 1 000 mil som demobil. Under det år som jag nu haft den har den har jag kört 6 500 mil, den har alltså idag gått totalt 7 500 mil. Själv tyckte jag att den var i det närmaste i nyskick när jag tog över den och under det år jag nu kört den har jag inte märkt något som skulle kunna bero på att den varit en demobil. Kan väl ha utsatts för en eller annan gasglad provkörare men det tror jag att dagens bilar tål rätt väl.

Det som jag föll för när det var dags att överge min förra leasingbil var det näst intill fullmatade utförandet på den nuvarande bilen. Listpriset 2014 var 540 000 kr (vilket jag är väl medveten om att ingen handlare kan ta fullt ut) och det pris som las till grund för leasingen hamnade på 390 000 kr (efter 9 månader och 1 000 mil). För mig kändes det som ett vettigt alternativ för att få åka en välutrustad och nästan ny bil.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
andersuw skrev:Vad får dig att tro det? Jag köpte en sådan i höstas (V70 D4 -15) som hade rullat 370 mil. Har inte sett något som helst på den bilen som skvallrar om ovarsam körning.
Det är vad jag har sett. :wink:

Många skiter fullständigt i hur man kör när det inte är deras egna bil. En hyrbil kostar massa i avgift om det blir ett enda märke på men demobilar tror jag många struntar totalt i.
av andersuw
XC90_Executive skrev:Det är vad jag har sett. :wink:
Sett?
XC90_Executive skrev:Många skiter fullständigt i hur man kör när det inte är deras egna bil. En hyrbil kostar massa i avgift om det blir ett enda märke på men demobilar tror jag många struntar totalt i.
Varför finns det i så fall inte ett enda märke på min demobil?
av andersuw
Cox skrev:Kanske för att idioter inte kört den Bild
Tja fast enligt XC90_Executive beter sig ju alla som idioter så snart de sätter sig i en demobil. ;-)
Användarvisningsbild
av snepo
andersuw skrev:
Cox skrev:Kanske för att idioter inte kört den Bild
Tja fast enligt XC90_Executive beter sig ju alla som idioter så snart de sätter sig i en demobil. ;-)
Tror inte heller att alla som hyr bil/kör demobil kör som idioter.Har själv hyrt bil många gånger.Kan inte påstå att jag ville köra annorlunda,än med min egen bil
Användarvisningsbild
av Derank
Självklart är inte alla hyr, demo, tjänste , taxi el privatägda bilar sönderkörda el misshandlade. Men du har egentligen ingen aning om hur den beggade bilen du köpt har körts el sköts

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
varför står det alltid: skickad från min smu55866 låter ju som något gammalt rysk krigsvapen, hur får man bort det?
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]