Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Indalsman
Min motor B5254S i 850n läker rätt friskt med olja ifrån kamaxelgivaren, är det nån packbox där eller är det bara nån o-ring som måste bytas?
Ska kamaxelgivaren vara fri från olja på insidan eller ligger den öppet mot kamaxeln? Om det är fullt med olja i givaren, kan motorn gå dåligt då?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan vara så att du har tät vevhusventilation och då är det inte ovanligt med att man skjuter packboxarna.
av Indalsman
DayDreamer skrev:Kan vara så att du har tät vevhusventilation och då är det inte ovanligt med att man skjuter packboxarna.
Jo VV behöver en översyn och det ska väl ske nångång fram över och efter det så får man väl se om läckaget förvinner eller om det blir byte av packboxarna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bra att du börjar med vv innan du byter packboxarna visserligen är det ju bara att trycka tillbaks packboxarna om dom nu skulle skjuta.
av Indalsman
DayDreamer skrev:Bra att du börjar med vv innan du byter packboxarna visserligen är det ju bara att trycka tillbaks packboxarna om dom nu skulle skjuta.
Äh lika bra att byta i så fall, bilen har ju gått 32.000mil.
av Indalsman
Lucif3r skrev:
Indalsman skrev:Äh lika bra att byta i så fall, bilen har ju gått 32.000mil.

Sån här inställning gillar jag :-)-) Alldeles för många med inställningen "äh, det går i några år till" :roll:
Ja det lät ju bra iaf haha men jag hann byta bort bilen innan jag gjorde nåt mer på den.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]