Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter jag haft bilen inne för lackering av bakskärmen så varnar BLIS på den sidan stup i kvarten... ofta lyser den helt i långa perioder och ibland blinkar den hysteriskt och ibland fungerar den som vanligt.

Innan lackeringen fungerade den som förväntat... vad kan ha hänt, kan man kalibrera om?

.
Ja, troligen så har det blivit något knasigt med för mycket färg eller något vid sensorn, och då tycker den att det är en bil där, när det är färg...så åk tillbaka till verkstaden och be dom fixa helt enkelt.
Tjocken skrev:Ja, troligen så har det blivit något knasigt med för mycket färg eller något vid sensorn, och då tycker den att det är en bil där, när det är färg...så åk tillbaka till verkstaden och be dom fixa helt enkelt.
Verkar ju lite konstigt att den skulle vara så känslig att små skillnader i lack skulle kunna sätta den ur spel?

.
Nja, känsligt är det. Hade ett snack med skadeverkstaden efter att jag fått en skada på bakskärmen. Jag hade då inte blis på den bilen, men han hävdade att om set varit blis, då hade dom behövt byta ut hela skärmen. Ska aldrig lagas tydligen när blis sitter med, utan en helt ny ifrån fabrik ska beställas och användas istället.
ThomasT skrev:Efter jag haft bilen inne för lackering av bakskärmen så varnar BLIS på den sidan stup i kvarten... ofta lyser den helt i långa perioder och ibland blinkar den hysteriskt och ibland fungerar den som vanligt.

Innan lackeringen fungerade den som förväntat... vad kan ha hänt, kan man kalibrera om?

.
Det här är något som låter väldigt bekant. Min bakskärm lackerades delvis om och efter det fick jag exakt de problem som du beskriver.
Efter många turer så visade det sig att de hade satt tillbaks sensorn fel. Tydligen finns det två "hållare", eller vad vi nu ska kalla det för. Be dem jämföra med andra sidan.
Senast redigerad av 1 Gasfoten, redigerad totalt 0 gånger.
MartinS skrev:Jag trode den satt innanför bakre kofångaren på sidorna, men det kanske är olika på olika modeller?
Det kanske bara har slarvats med återmonteringen då?

Dock har det fungerat ok, sedan i Lördags... det regnade då, kan det spela in?

.
Har man BLIS, sitter det då en kamera i yttre backspegel samt en sensor i typ bakskärmen? Undrar då jag trodde det bara satt en "kamera" i yttre backspegel

Yttrar sig felet olika om du kör eller står still? Såg på swedspeed att vissa fått in vatten i backspegeln och detta yttrade sig i "falsk blinkande"
Tysta sommardäck V90

Enligt volvo cars så kan man få proble[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]