Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
är som du säger vilken bil kan inte lyssna på radio lr musik samtidigt om man använder navi. men vad är det för skillnad att lyssna på spotify genom carplay lr som man brukar göra genom blåtand som alla nya bilar har idag
av Gorban
Amli skrev:
PstreckG skrev: I en Volvo kan du använda det inbyggda navigationssystemet samtidigt som du lyssnar på Spotify via Carplay. Eller lyssna på FM radio samtidigt som du använder navigationen via Apple Carplay.
Finns det någon bilmodell där detta inte går att göra?
Ja i samtliga andra bilar som stödjer Apple CarPlay måste du gå ur carplay för att komma tillbaka till bilens menysystem eftersom CarPlay tar upp hela pekskärmen.

Kolla på VW här:

av Gorban
wetterstrom skrev:är som du säger vilken bil kan inte lyssna på radio lr musik samtidigt om man använder navi. men vad är det för skillnad att lyssna på spotify genom carplay lr som man brukar göra genom blåtand som alla nya bilar har idag
Skillnaden är att du slipper fippla med telefonen när du ska byta playlist. Du använder pekskärmen istället. Volvos egna Spotify-app blir nog ännu bättre. Telefonen kopplad via USB ger även bättre ljud än blåtand.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det enda negativa jag kan hitta är att man måste koppla in sladden. Vilket gör att jag bara kopplar in den vid längre turer.
av Amli
Gorban skrev:
Amli skrev:
PstreckG skrev: I en Volvo kan du använda det inbyggda navigationssystemet samtidigt som du lyssnar på Spotify via Carplay. Eller lyssna på FM radio samtidigt som du använder navigationen via Apple Carplay.
Finns det någon bilmodell där detta inte går att göra?
Ja i samtliga andra bilar som stödjer Apple CarPlay måste du gå ur carplay för att komma tillbaka till bilens menysystem eftersom CarPlay tar upp hela pekskärmen.

Kolla på VW här:

Men på alla andra bilar har du fysiska knappar, du behöver oftast inte in i någon meny för att komma åt de funktionerna. Enda skillnaden är vilken info du kan se på skärmen. Just Passat har ju t ex digitala mätare så all info kan du i princip få i mätarhuset framför dig och bara styra med knapparna på ratten. Det rör sig ju bara om olika lösningar.
XC90_Executive skrev:Det enda negativa jag kan hitta är att man måste koppla in sladden. Vilket gör att jag bara kopplar in den vid längre turer.
Jag håller med.
Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]