Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Goder dagens,

Noterade nyss att jag har alldeles för mycket på lönekontot och tänkte spendera en del på att trimma bilen. V70 2016 d4 fwd 181hd vea närmare bestämt.

Innan originaltomtarna härjar fritt så är jag fullt medveten om skillnaden mellan polestar och andra - den diskussionen kan vi lämna därhän.

Så min fråga är mest om det verkligen lönar sig att köra polestarspåret jämfört med ricaspåret?

Polestar har ju många positiva egenheter. De är ju dessutom på 500 meters avstånd.
Rica har ju högre effekt och moment, uppmätt enligt de själva.

Garanti och annat har inte varit något problem på de senaste tre bsr-trimmade bilarna så jag bryr mig inte nämnvärt om det.

Så frågan är mest om ni som trimmat denna motorn via rica har haft problem?

/Johannes
Förstår inte heller. Du är fullt medveten om skillnaderna mellan polestar och tredjepartstrim men vill ha åsikter om...?

BSR listar 2,4D 181->245 hk för 2014-2016 men står också AWD så jag vet inte om det är 5cyl? Rica ger 231 hp men kostar dubbelt så mycket?
Schmoyoho skrev:BSR listar 2,4D 181->245 hk för 2014-2016 men står också AWD så jag vet inte om det är 5cyl?
Detta är den femcylindriga motorn till AWD-varianten. Vad TS har är däremot en tvåliters VEA-motor.
Schmoyoho skrev:Förstår inte heller. Du är fullt medveten om skillnaderna mellan polestar och tredjepartstrim men vill ha åsikter om...?

BSR listar 2,4D 181->245 hk för 2014-2016 men står också AWD så jag vet inte om det är 5cyl? Rica ger 231 hp men kostar dubbelt så mycket?
Det var väl om någon haft problem med trimmet ts syftade på

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]