Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ersdahl
Köpte min v70 för en månad sen dvs på vinterdäck sommardäcken var 2 sneslitna 1 illa lagat å ett bra. så har beställt nya däck. Innan vinterdäcken kom på fick jag med papper på att hjulinställning var gjord. är det verkligen nödvändigt å göra en till nu då? vinterdäcken har ej slitit onormalt
av AndS
Vilken årsmodell är det och hur många mil har den rullat?
Ska kollas vid inställning av hjulvinklar att inga felaktigheter finns, men i flera fall har man missat bussningarna i de bakre länkarmarna. Är de slut slut så hjälper inga inställningar.
av Cox
Jag gör alltid hjulinställning när jag köpt nya däck, kostar ju nada jämförelsevis, om vinklar är åt skogen och man får köpa nya däck och ställa in vinklarna iaf

Skickas från min iPhone via Tapatalk
av andersuw
Om du har papper på att hjulinställning nyligen är gjord och vinterdäcken ej är snedslitna skulle jag inte bry mig om att göra någon ny hjulinställning i nuläget. De snedslitna sommardäcken beror ju sannolikt på omständigheter före den senaste hjulinställningen.

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]