Moderator: Moderatorer

Kändes som att det inte riktigt fanns utrymme att välja den silverfärgade om man ska gå på alla kommentarer, såatteee. Så det blev så, och jag känner mig nog ganska nöjd med den svarta i kombination med bortplockandet av modell- och motorbeteckning. Den fick äntligen en tvätt idag också. Bara sommarsulorna som saknas. Tomten hade gärna fått komma med en uppsättning Ixion :(
Spoiler »
benny10 skrev:Definitivt inte den chromade. Btw, tvättar du inte bilen innan du gör ingrepp på lacken?
Skulle köra ~100 mil dagen efter så det kändes inte helt vettigt, även om jag också kunde ha väntat med ingreppet :)
Ronne skrev:Den svarta helt klart . Vart kan man köpa dem nånstans?
Har letat efter svarta hållare med " tjock " list nedtill.
Biltema faktiskt, simpelt och bra.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000033205/
Skulle bara åka till en Kärcher tvättstation och lägga på kallavfettningen och spola av för att sedan åka hem och tvätta. La på avfettningen och gick en sväng på området runt tvättstationen då det bara var jag där. Spolade av med hetvatten och schampo. Avslutade med det där vattnet som inte ger någora torkfläckar. Jag blev skitnöjd!! Ett par fläckar kvar och lite gammal smutsrinning under backspeglarna :shock:
Blev ingen tvätt hemma.
Perra83 skrev:Skulle bara åka till en Kärcher tvättstation och lägga på kallavfettningen och spola av för att sedan åka hem och tvätta. La på avfettningen och gick en sväng på området runt tvättstationen då det bara var jag där. Spolade av med hetvatten och schampo. Avslutade med det där vattnet som inte ger någora torkfläckar. Jag blev skitnöjd!! Ett par fläckar kvar och lite gammal smutsrinning under backspeglarna :shock:
Blev ingen tvätt hemma.
Tummen upp :-)-) Är bilen inte allt för skitig gör jag detsamma, fast använder Turtle eller Statoil Pre-Wash, rätt skonsamt mot vaxet på bilen och ger ett bra "vardagsresultat", funkar bäst när den är ny/någorlunda nyvaxad :) Gjorde just så igår och såg knappt skillnad mot en handtvättad bil
uploadfromtaptalk1461342200727.jpg
uploadfromtaptalk1461342200727.jpg (73.03 KiB) Visad 3254 gånger
Polerat och vaxat bilen, nu kan sommaren få komma Bild
  • 1
  • 552
  • 553
  • 554
  • 555
  • 556
  • 1912

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]