Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pajboken
S80 3,2 -07 Vet någon vad felet kan vara när säkringen till innerbelysning och kontrollpanel på förardörr går direkt jag ska sätta dit ny.
Det tyder på någon kortslutning nästan eftersom jag inte ens hinner sätta i ny säkring innan den går.
Funderade lite på kablaget mellan dörr och kaross. Jag kikade på det lite snabbt igår men kablaget där är ganska bra byggt enligt mig.
Har andra haft liknande problem?

Glömde nämna att låsknappen i kontrollenpanelen fungerar, men ingenting annat i panelen.
Och dörrens lås fungerar som det ska.
av Schmoyoho
Låsknappen och fönsterhisspanelen har varsitt kontaktstycke iallafall, så de är skilda.

Är det inte i förardörrens eller båda framdörrarnas kabelhärvor som det sitter buntband någonstans som rekommenderas att man klipper för att de annars skapar onödig belastning på sladdarna? På tal om det alltså.
av Pajboken
Jag har ingen aning, det har jag alldrig hört men jag har faktiskt mekat väldigt lite med s80N så jag är ganska ute angående typfel och sånt.
av RoyalKort
Hmm.. Har du rört något eller? Bytt något nyligen? jag hade nästan samma problem. Då hade någon kabel tappat jord.
av Pajboken
Det blev bytt vindruta för ett tag sen, när jag tvättat bilen med högtryckstvätt så läckte den lite i ovankant.
Det blev faktiskt tätat på garanti just före detta problem.

Jag pratade med dom på volvo angående detta och dom sa att dom felsöker i taket först och är felet där så står dom för fiolerna..
Är felet på annat ställe så får jag betala. Takets framkant har ju garanterat varit lossat om dom tätat övre kant på vindrutan. Så innerbelysningens trådar i taket eller något kan ju ha skadats.
av Pajboken
Nu har jag fått bilen från volvo...

När dom hade tätat rutan, så hade dom lossat på förarsidans solskydd.
Mot A pelarn där solskyddet är skruvat, så hade dom skruvat i en kabel som då jordade.

Där var felet :evil:
av least
Intressant att du hade exakt samma felorsak som i den andra tråden där du frågade om råd. :o
Bra att det löste sig!
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]