Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ofasen, så illa? Jao, nog för att jag fick hålla emot rätt duktigt men.. Det räckte med att vila verktyget mot bromsskölden och sen nypa åt med näven runt verktyget och bromsskölden.
Typ det sista varvet var givetvis mycket trögare, men ändock inget jag hade problem med.
Hade du också biltemas dubbelkoningsverktyg( http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000016992/ ) eller?

Det största bekymret var väl att verktyget och mina händer blev tämligen oljeindränkta av bromsoljan, så det var väl som att hålla en tvål ungefär :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nej då svag är jag inte, var knappt så jag orkade att kona bromsröret ändå hade jag bägge händerna på handtaget och ena foten som extra stöd för att få mer kraft. :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jösses :)
Konade andra röret idag, och det var inga problem det heller. Den här gången kom jag ihåg nippeln :) .. hjälpligt. Kom på det när jag hade spänt fast röret :lol:
Men det blev perfekt på första försöket, och var inte heller speciellt tungdraget.
Oken var dock lite envisa att bli luftade, fick pumpa igenom typ ½ deceliter vätska innan dom började ta ordentligt.
Nåja, nu har jag bromsar iaf :D
Men av olika anledningar så orkar jag inte hålla på så länge i ett sträck, så hjulen blir monterade imorgon och bilen får komma ner på jorden :)
Sen ska den väl få sig en välbehövlig tvätt också!

Mina bakok var nog mer slut än jag trodde btw. Visste inte att beläggen ska sitta helt löst när kolvarna är i sitt mest intryckta läge :lol: Gamla högra som jag trodde var hyffsat ok fick jag knacka lite på beläggen för att dom skulle åka in, inte mycket, men ändå. :roll:
av Schmoyoho
Har bilen varit mycket smutsig eller blandar jag ihop dig eller din bil med någon annan? Jag var helt helt säker på att du hade en grön bil :shock:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har aldrig fotat min bil när den varit så skitig :roll:
Så antingen blandar du ihop den med någon annan, eller så blandar du ihop den med 855an jag införskaffade samtidigt som V70in, för den var grön, och blev skrotad för ett par år sedan. :)
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 54
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]